تحصیل 122 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس کشور

10 مهر 1395

«مجید قدمی» در آئین کلنگ زنی احداث یک مدرسه برای دانش آموزان استثنایی شهرستان بابل افزود: 72 هزار تن از این دانش آموزان در مدارس خاص تحصیل می کنند و بقیه هم که شامل دانش آموزان نابینا و ناشنواست به مدارس تلفیقی می روند.


وی اظهار داشت: 22 هزار نیروی انسانی نیز وظیفه آموزش و تربیت این دانش آموزان را در مدارس استثنایی بر عهده دارند.


قدمی گفت: در تمام کشورهای دنیا حتی اگر شرایط مطلوب بهداشتی نیز رعایت شود 10 درصد از افراد جامعه با دیگران متفاوت هستند که از این تعداد چهار درصد باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.


وی افزود: ایجاد مدارس برای دانش آموزان استثنایی هزینه بالایی دارد و نیاز است که خیرین در این بخش وارد شوند.


او ادامه داد: علاوه براحداث مدارس، هزینه نگهداری دانش آموزان این گونه مدارس چهار برابر افراد سالم است و سالانه برای هر دانش آموز استثنایی بین 80 الی یکصد میلیون ریال هزینه می شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس قانون اساسی این دانش آموزان حق زندگی و تحصیل دارند و ما به هیچ عنوان نباید از این دانش آموزان غافل شویم.


وی افزود: متاسفانه برخی از خانواده ها فرزندان معلول خود را در منازل نگهداری می کنند و آنان را از دید افراد جامعه دور نگه می دارند که ما مسئولان آموزش و پرورش باید تلاش کنیم تا در این مدارس جاذبه هایی ایجاد کنیم و درمان، توانبخشی و سرویس رایگان برای این دانش آموزان در نظر بگیریم تا خانواده ها تشویق شوند بچه هایشان را به مدرسه بفرستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است