برنامه کمانداران معلول تا پایان سال مشخص شد

15 آبان 1395

مسابقات جهانی ۲۰۱۷ اولین و نزدیک ترین رویداد برای کمانداران معلول ایران است که سال آینده برگزار می شود. بعد از این رقابت ها کمانداران ملی پوش ایران باید مهیای حضور در میادین دیگری شوند که بر کسب سهمیه برای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تاثیر گذار است.


در هر صورت تا اولین رویداد یعنی همان مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که تیم ملی تیر و کمان باید در آن حضور داشته باشد، فاصله چندماهه باقی است با این حال انجمن تیر و کمان معلولان در نظر دارد به منظور حفظ آماده سازی ملی پوشان، تا پیش از اتمام سال جاری یک یا دو مرحله اردوی آماده سازی برای آنها برگزار کند.


مجید کهتری رییس انجمن تیر و کمان اظهار داشت: بعد از اتمام بازی های پارالمپیک و بازگشت از ریو، به همه ملی پوشان استراحت دادیم. البته بازیکنان به صورت انفرادی و در محل سکونت خود پیگیر تمرینات خود هستند تا آمادگی تقریبی خود را حفظ کنند اما به دلیل نداشتن برنامه ای برای اعزام، برنامه تمرینی فشرده ای برای آنها در نظر نگرفتیم.


وی با بیان اینکه آذرماه امسال مسابقات جهانی تیر و کمان داخل سالن به میزبانی تایلند برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم مسئولان تصمیم گیرنده، حضوری در این رقابت ها نخواهیم داشت. البته مسابقات اهمیت خیلی زیادی هم ندارد اما به هر حال حضور در آن می توانست تجربه خوبی در اختیار ملی پوشان قرار دهد. در هر صورت بنا به تصمیم مسئولان در این رقابت ها شرکت نمی کنیم و بدین ترتیب تا پایان امسال مسابقات و اعزامی نخواهیم داشت.


رییس انجمن تیر و کمان معلولان در این رابطه ادامه داد: البته به منظور حفظ آمادگی بازیکنان و اینکه خیلی از شرایط تمرین و اردو دور نشوند، یکی - دو مرحله اردوی آماده سازی برای آنها پیش بینی کرده ایم که طی ماه های آینده و تا پایان سال برگزار می شود. البته هنوز محل و زمان دقیق اردوها مشخص نیست.



کهتری با بیان اینکه مسابقات جهانی ۲۰۱۷ نزدیک ترین رویدادی است که باید در آن شرکت داشته باشیم، گفت: این رقابت ها سال آینده برگزار می شود. البته نتایج آن تاثیری روی سهمیه پارالمپیک ندارد. مسابقات کسب سهمیه برای پارالمپیک توکیو از سال ۲۰۱۸ آغاز می شود اما به هر حال چگونگی حضور در رقابت های جهانی، سال بعد هم برایمان مهم است. به خصوص اینکه سال بعد از آن، بازیهای پاراآسیایی را در پیش داریم و باید از همین حالا به فکر آماده سازی این رویداد آسیایی هم باشیم.


رییس انجمن تیر و کمان معلولان در پایان تاکید کرد: به غیر از مسابقات جهانی و بازی های پاراآسیایی، هیچ رویداد مصوب دیگری برای دو سال آینده نداریم اما در این میان اگر رقابت یا تورنمنتی در تقویم جهانی ثبت شود که حضور در آن بتواند برایمان مهم باشد، در صورت صلاحدید مسئولان حضور در آن را در برنامه قرار خواهیم داد.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است