برگزاری مراسم بیستمین سالگرد گروه همیاری بانوان رعد همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س)

2 اردیبهشت 1393


مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در حالی برگزار شد که چند نفر از مادران  نمونه توان­یابان، کارآموزان دختر، پیشکسوتان گروه همیاری بانوان و اعضای مؤسس این گروه در بیست سال پیش مورد تجلیل و تشویق مسؤولان و نیکوکاران رعد قرار گرفتند.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ در این مراسم که با حضور اعضای گروه همیاری بانوان، تعدادی از کارآموزان و مادراشان، بانوان همکار و جمعی از نیکوکاران برگزار شد؛ صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، افزود: در جامعه بشری شأن و منزلت حضرت زهرا ارزش والایی دارد چرا که پیامبر خدا  زیباترین سخنان را درباره­اش بیان فرموده و او را پاره تن و قلب خویش، نور چشمان و میوه دل خود خطاب کرده تا او را به ­عنوان الگو انسان کامل به جهانیان معرفی کند.



وی با گرامیداشت فرارسیدن بیستمین سالگرد فعالیت گروه همیاری بانوان رعد، گفت:  خیریه رعد­ آن سال­ها تعداد محدودی کارآموز پسر را حمایت می­کرد، زیرا مشکلات مالی که اغلب خیریه­ ها درگیرش بودند در رعد هم وجود داشت. نیاز­های رو به گسترش رعد و جامعه معلولان از یک سو و ضرورت حمایت از کارآموزان دختر باعث شد خیلی زود گروه همیاری بانوان به­ عنوان یکی از ارکان رعد ایفای نقش نماید.


 


مدیر عامل خیریه رعد با اشاره به 2 دهه فعالیت چشمگیر بانوان نیکوکار، افزود: با تشکیل گروه همیاری بانوان و در نتیجه جذب حامیان مالی، رفته رفته تعداد کارآموزان دختر و پسر افزایش یافت و دوره­های تایپ فارسی و انگلیسی، خیاطی، سیم ­پیچی، تعمیرات لوازم خانگی و... در رعد برگزار شد.



وی با یادآوری امکانات محدود آن زمان و ساختمان در حال ساخت و توسعه رعد، افزود: یاد نیکوکارانی که به همت آنها آن روزها چرخ­های رعد را به گردش در ­می­آمد را گرامی می­دارم و برای یارانی که طی این سال­های از میان ما رفتند، علو درجات آرزو دارم.


 


در ادامه مراسم به ترتیب دکتر نوشین نوروزی طی سخنانی ضمن تبریک میلاد  دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، ابعادی از شخیصت وجودی آن حضرت را تشریح و مناقب حضرت زهرا (س) را توصیف کرد. همچنین پروانه امین یکی از اعضای مؤسس گروه همیاری بانوان نقش زنان در زندگی اجتماعی امروز را انکارناپذیر قلمداد کرد و افزود: مادران در جامعه امروزی خدمات ارزنده­ای در زمینه ­های مختلف امور اجتماعی، فرهنگی، علمی و... از خود باقی گذاشته ­اند و می­توان برخی از آنها را به عنوان الگوهای موفق به جامعه معرفی کرد.



در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی توان­یابان رعد با سرپرستی مهندس یاشار خدایی و همراهی توان­یابان مجتمع رعد امیر همتیان (آواز)، مرضیه دیانت­فر (تمبک)، فرناز احمدی(سنتور)، مریم کریمی و فدیا کوهی (دف) قطعاتی از موسیقی نواحی و سنتی را اجرا کردند که مورد تشویق و تحسین حضار قرار گرفت..


 


در پایان این مراسم از محبوبه ارغوانی مادر کارآموز زهرا قاسم­لو، ماهرخ مولایی مادر کارآموز کتایون آقا­محمدی و اکرم السادات سید­علی­نقی مادر اعظم عسگر­کرد به عنوان مادر نمونه کارآموز و حمیده خاندار، مریم کریمی و مرضیه دیانت­فر به عنوان کارآموز موفق و مهندس مهین­دخت پروین، فاطمه برخوردار و فخرالسادات نوربخش به­ عنوان پیشکسوتان گروه بانوان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.


 


همچنین تندیس بیستمین سالگرد فعالیت گروه بانوان به اعضا هیأت مؤسس به نام­های صدیقه اکبری، مریم اکبری، آذر صاقپور، منصوره معین­فر، فرزانه توحیدی، فاطمه فرهنگ­خواه، زهره امین، پروانه امین، اعظم لطفی، فاطمه روهنی، رضیه رسولیان، ربابه رسولیان، بدر­لاملوک امام، ناهید ظهوری، مهری آگاه و بانوان غروی و عمرانی اهدا شد و با حضور ایشان کیک بیستمین سال فعالیت گروه بانوان توسط فخرالسادات نوربخش بریده شد.


 



 



 



 



 



 


 


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است