«شهروند» پلی بین مردم و توان‌یابان

20 آبان 1393

احمد میرزاخانی رئیس هیأت‌مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد مطرح کرد: «شهروند» پلی بین مردم و توان‌یابان


 



 


اشتراک رایگان روزنامه «شهروند» برای اعضای رعد


 


مهندس احمد میرزاخانی، رئیس هیات‌مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، پدر پروفسور مریم میرزاخانی شامگاه یکشنبه ضمن بازدید از غرفه روزنامه «شهروند» چند ساعتی را میهمان این غرفه بود و در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» مدت فعالیت مجتمع رعد را ٣٠‌سال اعلام کرد و در زمینه فعالیت‌های این مجتمع گفت: «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد» در این ٣٠‌سال فعالیت خود، بیش از ٥‌هزار کارآموخته داشته است. هدف اصلی این مجتمع، آموزش منجر به اشتغال است. ما سعی کرده‌ایم علاوه بر تأکید بر بحث توانمندسازی، در بحران‌های مختلفی مثل زلزله هم حضور موثر داشته باشیم.


 


معلولان جسمی حرکتی ٢‌درصد جمعیت دنیا را تشکیل داده‌اند؛ تعداد این افراد در ایران چیزی حدود ١٧٠٠ تا ٢میلیون نفر است. سازمان بهزیستی توانسته حدود ٨٠٠هزار نفر را تحت پوشش خود قرار دهد و ما هم با توجه به امکاناتی که در مجتمع داریم ٥هزار کارآموخته تحویل جامعه داده‌ایم؛ البته نیاز جامعه ما برای توانمندسازی خیلی بیشتر از این است.»


 



 


او تأثیر روزنامه «شهروند» را در گسترش این قبیل فعالیت‌ها مهم دانست و گفت: «باید خدمات را گسترش داد و «شهروند» می‌تواند با انتشار مقاله‌های علمی و تهیه گزارش به ما کمک کند. «شهروند» یک روزنامه مردمی است و با مجتمع ما در یک راستا حرکت می‌کند؛ ما یک زبان مشترک داریم و می‌خواهیم به دور از کار سیاسی به مردم خدمت کنیم. «شهروند» اگر صلاح بداند می‌تواند از مرکزهای مجتمع رعد در دیگر شهرهای کشور هم گزارش تهیه کند؛ کرمان، طالقان و... ما می‌خواهیم توان‌یابان، خیرین و رعد را به هم وصل کنیم. «شهروند» می‌تواند پلی بین مردم و توان‌یابان و رعد ایجاد کند. ما همه چیزمان را به صورت شفاف در اختیار «شهروند» و خبرنگارانش می‌گذاریم.»


 


در همین حال عبدالرسول وصال، مدیرمسئول روزنامه «شهروند» درباره اهمیت ارزش‌گذاری جامعه به توان‌یابان گفت: «در موضوع توان‌یابان، ارزش‌گذاری آنها در جامعه بحث مهم و قابل‌توجهی است؛ بسیاری از اوقات به آنها به‌عنوان نیروهای از رده خارج نگاه می‌شود، درحالی‌که آنها با نداشتن یک عضو، عضوهای دیگری از بدنشان را تقویت کرده‌اند.


 


وقتی که یک ان‌جی‌او موضوع توانمندسازی را در دستورکار خود می‌گذارد، باید همه آحاد جامعه از آن حمایت کنند.»


 


وصال درباره اهمیتی که این روزنامه به پوشش خدمات داوطلبانه می‌دهد، گفت: «ما ادعا می‌کنیم که رسانه فرهنگ خدمت داوطلبانه هستیم و بدون توقع می‌خواهیم صدای گروه‌هایی که فعالیت داوطلبانه انجام می‌دهند، در جامعه باشیم. به امید آن‌که واحدهای خود را در سطح کشور تکثیر کرده و نگرش جامعه را به سمت توانمندسازی ببرند.»


 


همچنین مدیرمسئول «شهروند» اعلام کرد: «به نشانه دوستی و تمایل به همکاری، اشتراک رایگان ٥٠ نسخه روزنامه را در اختیار اعضای رعد در هر کجای ایران می‌گذارم.»


 


منبع: روزنامه شهروند


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است