ایجاد شبکه ملی برای معلولان برای بهبودشرایط زندگی معلولان

20 اسفند 1394

سهیل معینی در دیدار با معان توانبخشی بهزیستی با اشاره به اینکه درصددیم تا از ظرفیت و پتانسیل موجود برای برنامه‌ریزی بهتر در حوزه معلولان استفاده کنیم، گفت: افراد معلول نیازمند یک صدا و تشکل ملی هستند تا نیازها و اهدافشان را به گوش سیاست‌گذاران کشوری برسانند.


 


رئیس کانون شورای هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد حوزه معلولان، با اشاره به ایجاد یک شبکه ملی برای معلولان، افزود: خوشبختانه سازمان بهزیستی کشور با درک درستی که از این قضیه داشته است کمک کرده تا این شبکه تشکیل شود.


 


وی کمک به اجرایی شدن لایحه حقوق معلولان و تایید آن از سوی شورای نگهبان را یکی دیگر از اولویت‌های کانون عنوان کرد و افزود: زمانی که این لایحه توسط شورای نگهبان تایید شود به مدت ۵ سال و به‌صورت آزمایشی انجام خواهد شد.


 


معینی، اجرایی شدن قانون را به اندازه قابل توجهی به فعالیت تشکل‌ها وابسته دانست و گفت: مشخص‌کردن وظایف وزارتخانه‌ها در چهارچوب قانون، تشکیل شورای عالی امور معلولان، تشکیل یک فراکسیون جدید و متعهد به حقوق معلولان در مجلس جدید شورای اسلامی، اجرایی و فعال کردن کنوانسیون حقوق معلولان در کشور و ایجاد سایت کانون از مهمترین اهداف این تشکل است.


 


رئیس کانون شورای هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد حوزه معلولان، با تأکید بر توانمندسازی افراد معلول، عنوان کرد: مناسب‌سازی معابر عمومی در سطح کشور از قوت خوبی برخودار نیست و هیچگونه نظارت صحیحی ندارد، لذا ما به عنوان حامیان حقوق معلولان این وظیفه را به عهده خواهیم گرفت.


 


وی در پایان یادآور شد: ما هم‌چنان نیازمند همکاری سازمان بهزیستی کشور برای رسیدن به اهدافمان هستیم تا با تهیه گزارش‌های کارشناسی که انجام می‌دهیم مسئولان کشوری را از چگونگی ارائه خدمات به افراد معلول آگاه کرده و از تمام ابزارهای حقوقی برای بهبود شرایط زندگی این افراد استفاده کنیم.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است