3 ورزشکار قم مسافر پارالمپیک برزیل می‌شوند

17 فروردین 1395

محمد پیروزمنش امروز در قم، اظهار کرد: در سال 2012 که بازی‌های پارالمپیک به میزبانی شهر لندن انگلیس به انجام رسید، یک مربی به نمایندگی از ورزش جانبازان و معلولین قم اعزام شد و خوشبختانه نام قم را در این رقابت‌ها سرافراز کرد.


 


وی یادآور شد: خانم فاطمه متقی‌کاشانی به عنوان مربی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول کشورمان در کاروان ایران راهی پارالمپیک لندن شد و با درایت و راهنمایی‌های ارزنده این مربی، ایران برای نخستین‌بار صاحب مدال طلای تیراندازی با کمان پارالمپیک شد.


 


رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم بیان کرد: در حال حاضر سه ورزشکار قم دارای شانس بالایی برای کسب سهمیه حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان در سال 2016 یعنی پارالمپیک ریودوژانیرو در کشور برزیل هستند.


 


وی با اشاره به حضور دو والیبالیست معلول قمی در اردوی تیم ملی والیبال نشسته ایران، بیان کرد: با درخششی که این عزیزان یعنی حسین گلستانی و سیدحسین حسینی در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای داشتند، به انتخاب آنها برای حضور در پارالمپیک امید بیشتری داریم.


 


پیروزمنش در ادامه خاطرنشان کرد: رشته والیبال نشسته همواره یکی از رشته‌های موفق ورزش جانبازان و معلولین در پارالمپیک محسوب می‌شود و بعد از موفقیت‌های بسیار خوبی که در دوره‌های قبل توسط ورزشکاران این رشته نصیب ورزش کشور شده، در پارالمپیک 2016 نیز یکی از شانس‌های کسب مدال برای ورزش ایران به شمار می‌رود.


 


وی اضافه کرد: در روزهای آغازین سال جاری بود که به میزبانی کشور چین، تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی قاره‌های جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند و مطابق انتظار تیم ملی والیبال نشسته کشورمان توانست با کسب برتری مقابل تمامی حریفان به مقام قهرمانی دست یابد.


 


رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم ابراز کرد: در بین ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات سال 2016 قهرمانی والیبال نشسته جام بین‌قاره‌ای، سیدحسین حسینی و حسین گلستانی از استان قم نیز حضور داشتند و یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم ملی در کسب مقام قهرمانی این بازی‌ها بودند.


 


وی ادامه داد: گلستانی و حسینی در سطح اول والیبال نشسته باشگاه‌های کشور نیز در لیگ برتر حضور دارند و در کنار این دو ورزشکار، یک ملی‌پوش نیز هم اکنون در تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان داریم که شانس برخورداری از سه سهمیه را برای ورزش قم در پارالمپیک ایجاد کرده است.


پیروزمنش عنوان کرد: محمد محمدنژاد که در سال 2013 در بازی‌های پاراآسیایی جوانان همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان قهرمان شد و در مسابقات جهانی همان سال به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر جهان در ترکیه لقب گرفت، ملی‌پوش ورزش جانبازان و معلولین قم در تیم ملی بسکتبال با ویلچر است و از شانزدهم فروردین در اردوی این تیم حضور می‌یابد.


 


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است