دو و میدانی‌کاران معلول قم به دنبال مجوز بازی‌های پاراآسیایی جوانان

3 اردیبهشت 1395

در حالی که بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال جاری پیش‌روی ورزشکاران معلول کشورمان قرار دارد، انتخابی‌ در اکثر رشته‌ها با برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین آغاز شده و نمایندگان قم نیز با هدف کسب مجوز حضور در این بازی‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.


 


از دوره قبل پاراآسیایی جوانان که در سال 2013 به میزبانی مالزی به انجام رسید نزدیک به سه سال می‌گذرد و اکنون ورزشکاران معلول قم در نظر دارند با تمام توان در رقابت‌های انتخابی رشته‌های مختلف زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین حضور یافته و سهمیه این بازی‌ها را کسب کنند.


 


در مسابقات سه سال قبل پاراآسیایی جوانان دو ورزشکار در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر عضو کاروان اعزامی کشورمان بودند و در نهایت سه مدال طلا نصیب ورزش قم کردند، مدال‌هایی که توسط حسین گلستانی از والیبال نشسته و همچنین محمد محمدنژاد از بسکتبال با ویلچر و بسکتبال سه نفر معلولین به دست آمد.


 


یکی از رقابت‌هایی که برای انتخاب بهترین‌های ورزش معلولین کشورمان برای پاراآسیایی جوانان از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برنامه‌ریزی شده است، مسابقات دو و میدانی معلولین دختر و پسر ایران بوده که در دهه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


 


دو و میدانی‌کاران معلول قم نیز در دو رده سنی و در قالب یک تیم هشت نفره قصد حضور در مسابقات دو و میدانی معلولین دختر و پسر کشور را دارند، در حالی که این مسابقات در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و انتخاب تیم ملی به شمار می‌رود.


 


این مسابقات در رده‌های سنی زیر 14 و زیر 17 سال برنامه‌ریزی شده است و با تصمیم کادر اجرایی هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم مقرر شد سه دو و میدانی‌کار در بخش دختران همراه با پنج ورزشکار در بخش پسران از قم به این رقابت‌ها اعزام شوند.


 


بر این اساس زهرا علیخانی، بهاره کرمی و نسترن رضایی نفراتی هستند که برای کسب مدال از مسابقات دختران رده‌های سنی زیر 14 و 17 سال دو و میدانی معلولین کشور و انتخابی بازی‌های پاراآسیایی جوانان با حریفان شرکت‌کننده در این مسابقات در مواد پرتاب وزنه و پرتاب نیزه رقابت می‌کنند.


 


نگاهی به شرایط سنی نفرات اعزامی قم به این رقابت‌ها نشان می‌دهد که نسترن رضایی یکی از سه عضو تیم دختران هیأت جانبازان و معلولین استان قم که سال قبل در رشته شنا معلولین مدال‌های ارزشمندی کسب کرده با 13 سال سن کم‌ سن و سال‌ترین نماینده تیم قم محسوب می‌شود.


 


در ترکیب تیم پسران معلول قم نیز محمدرضا آهنین‌جان، محمدجواد حیدری، سعید ملاحسینی، علیرضا فهیمی و رضا اکبری به میدان می‌روند در حالی که این نفرات به دنبال کسب مدال از رشته‌های 100 متر، 200 متر، 400 متر و 800 متر هستند تا سهمیه بازی‌های پاراآسیایی جوانان را نیز به ارمغان بیاورند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است