تنها نماینده شنای پارالمپیکی: امیدوار به کسب سکوی 100 متر قورباغه هستم

30 مرداد 1395

تنها نماینده ایران در رقابت‌های شنای بازی‌های پارالمپیک ریو، گفت: چون به سختی سهمیه گرفتم، تلاش خواهم کرد در 100 متر قورباغه روی سکو قرار بگیرم.


 


شاهین ایزدیار : در پارالمپیک لندن در چهار ماده 50 متر آزاد، 100 متر آزاد، 100 متر قورباغه و 200 متر مختلط انفرادی شرکت کرده بودم که تنها موفق به راهیابی به فینال صدمتر قورباغه شدم و در 50 متر آزاد سیزدهم شدم. اما در این دوره از رقابت‌های پارالمپیک با تمرینات فشرده‌ای که زیر نظر مهدی ضیایی مربی تیم‌ ‌ملی شنای جانبازان و معلولان در مشهد داشتم، نسبت به چند ماه اخیر شرایطم خوب است و امیدوارم در دو ماده 50 متر آزاد و 100 متر قورباغه که در ریو شنا خواهم کرد، بهترین نتیجه‌ را کسب کنم.


 


وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به کسب سکو در این دو ماده امیدوار هستید، گفت: کسب بهترین نتیجه‌ در دو ماده دور از دسترس نیست ،‌ اما امید زیادی به کسب مدال در ماده 100 متر قورباغه دارم.


 


تنها نماینده شنای پارالمپیکی در ادامه اضافه‌ کرد: متاسفانه بعد از بازی‌های پارالمپیک لندن تا به الان تنها در دو تدارکات برون مرزی بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و تورنمنت لهستان آن هم با هزینه شخصی خودم برای کسب سهمیه شرکت کردم و همانند شناگران سایر کشورها از اردوهای برون‌مرزی زیادی برخوردار نبودم. واقعاً دو تا سفر برون‌مرزی طی چهار سال برای موفقیت در رویداد بزرگی همچون پارالمپیک خیلی کم است. البته در طی این مدت با حمایت مربی‌ام تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشته‌ام تا حاصل زحماتم را در بازی‌های پارالمپیک ریو با کسب بهترین نتیجه‌ ببینم.


 


وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا در تهران نیز اردوی تدارکاتی داشتید یا خیر؟ خاطر نشان کرد: در طی این مدت هیچ اردویی در تهران نداشتم و تمام تمریناتم را در مشهد پیگیری کردم. آخرین اردویی که وصل به اعزام است از چهارم تا دهم شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد.


 


ایزدیار با اشاره به این که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان تنها به رشته‌های مدال آور همچون تیراندازی، تیروکمان، دوومیدانی، وزنه‌برداری و ... توجه ویژه‌ای دارد، افزود: شنا جزو رشته‌های پر مدال در المپیک و پارالمپیک است و در هر ماده آن می‌توان به مدال دست پیدا کرد. ما پتانسیل‌ های خوبی در شنا داریم که اگر مسئولان به آنها توجه کنند و از حمایت خوبی برخوردار شوند، قطعاً می‌توانیم با تعداد زیادی شناگر در پارالمپیک شرکت کنیم. تلاش من بر این است که با حضور موفق در ریو نوع نگرش مسئولان را نسبت به این رشته تغییر دهم تا در سال‌های آینده شنا نیز مورد توجه ویژه‌ مسئولان کمیته‌ ملی پارالمپیک قرار بگیرد.


 


تنها نماینده شنای پارالمپیکی در پایان پیرامون این پرسش که چقدر برای بهبود رکورد خود و حضور موفق در بازی‌های پارالمپیک ریو از حمایت مسئولان کمیته‌ ملی پارالمپیک برخوردار بودید، اضافه‌ کرد: البته از حمایت کمیته ملی پارالمپیک نیز برخوردار بودم اما بیشتر با هزینه شخصی خود و حمایت‌های مربی‌ام تا به امروز توانسته‌ام بهترین و سخت‌ترین تمرینات را در مشهد سپری کنم تا در ریو به موفقیت دست پیدا کنم. امیدوارم با کسب مدال به زحمات مربی و خانواده‌ام پاسخ مثبت بدهم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است