کائیدی ششمین برنز کاروان پارالمپیک ایران را به ارمغان آورد

26 شهریور 1395

بازی های پارالمپیک 2016 ریو؛


 



 


ملی پوش پرتاب نیزه کشورمان در کلاس F34 بازی های پارالمپیک ریو به مقام سوم دست یافت.


 


مسابقات پرتاب وزنه کلاس F34 بازی های پارالمپیک ریو بعد از ظهر پنج شنبه در استادیوم المپیک ظهر ریودوژانیرو برگزار شد و محسن کائیدی از ایران با حریفانی از تونس، امارات، قرقیزستان، قطر، چین، کلمبیا (2 ورزشکار) و مراکش به رقابت پرداخت.


 



 



کائیدی در پرتاب اول خود موفق به ثبت رکورد 33.42 متر شد و در پرتاب های دوم و سومش مرتکب خطا شد.


 


ملی‌پوش پرتاب نیزه پارالمپیکی کشورمان در تلاش چهارم خود نیزه را 32.25 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم و ششم باز هم مرتکب خطا شد.


 


بدین ترتیب کائیدی با رکورد 33.42 متر در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین برنز کاروان کشورمان به نام او ثبت شود.


 



 


در این رقابت مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با 36.65 متر قهرمان شد و یان ژانگ وانگ از چین با 34.15 متر به مقام نایب قهرمانی رسید.


 


کاروان پارالمپیک کشورمان تاکنون 7 طلا، 6 نقره و 6 برنز کسب کرده است.


 


مدال‌های ایران تا روز هشتم به شرح زیر است:


 


طلا: ساره جوانمردی (2 طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)


 


نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)


 


برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه) و جواد حردانی(پرتاب نیزه) و محسن کائیدی (پرتاب نیزه)


 


پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریور ماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 159 کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا 28 شهریورماه ادامه خواهد داشت.


 


کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.


 


منبع: فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است