پرتعداد بودن نفرات مهم نیست/بر روی کیفیت نمایندگانمان تمرکز داریم

14 مهر 1395

رقیه الله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون پیرامون عملکرد ملی پوشان در این مسابقات توضیحاتی ارائه داد.


 


الله کرمی افزود: برای بازی های پارالمپیک ریو با تجهیزات خوبی شرکت کردیم و ناوگان تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی کاملا نو شده بود.


 


رئیس انجمن تیراندازی گفت: در بازی های پارالمپیک ریو در رشته تیراندازی ۴۲ کشور و ۱۴۷ تیرانداز حضور داشتند که رقابت های آنها در ۱۲ ماده برگزار شد و تنها ۱۴ کشور موفق به کسب مدال شدند. ایران نیز با ۵ ورزشکار خود که در ۴ ماده مسابقه دادند، در مجموع توانست با دو نشان طلا به عنوان سوم بازی های پارالمپیک دست یابد. چین در این مسابقات اول شد و رتبه دوم هم به اسلواکی رسید. البته باید گفت رکوردهای ثبت شده در این دوره از بازی ها به نسبت پارالمپیک لندن افت محسوسی داشت.


 


وی در خصوص عملکرد تیراندازان افزود: در مجموع آنچه می بایست انجام می دادیم، محقق شد. البته انتظار بیشتری از ورزشکاران می رفت که نتایج بهتری کسب کنند اما باید توجه داشت که از ۵ نماینده ما، تنها ۲ نفر سابقه حضور در پارالمپیک را داشتند و بقیه اولین حضور پارالمپیکی خود را تجربه می کردند و همان طور که می دانید، میدان پارالمپیک با تمام مسابقات متفاوت است و قابل قیاس نیست و شرایط خاص خودش را دارد. به عنوان مثال سمیرا ارم تنها یک سال و نیم است که به تیم ملی پیوسته و همین که توانست با کسب نشان طلا سهمیه پارالمپیک را به دست آورد، بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است.


 


الله کرمی تصریح کرد: به خاطر عملکرد خوب بچه ها در مسابقات جام جهانی و پاراآسیایی، شاهد برخوردهای خوبی از سوی برگزار کننده و مسئولین مسابقات بودیم و احترام ویژه ای برای بچه های ما قائل بودند و حتی پیش بینی کرده بودند که در تپانچه بادی بانوان هر سه سکو به ایران خواهد رسید. اما همان طور که گفتم شرایط این مسابقات متفاوت است و کوچکترین مساله می تواند بر ذهن و عملکرد ورزشکار تاثیر بگذارد و مانع از نتیجه گیری شود.


 


رئیس انجمن تیراندازی در ادامه افزود: مساله دیگر این است که متاسفانه در بازی های پارالمپیک، مسابقات تیمی برگزار نمی شود و این در نتیجه گیری کلی به ضرر تیم ها تمام می شود و در همین بخش تیمی ما توانسته بودیم در مسابقات مختلف جهانی به نشان های خوبی دست پیدا کنیم.


 


وی گفت: برای حضوری بهتر در مسابقات آتی و دور بعدی بازی های پارالمپیک باید از هم اکنون برنامه ریزی کرد و اردوها به صورت منظم برگزار شود. مسابقات تدارکاتی برون مرزی نیز بسیار مهم و تاثیر گذار هستند و هر چقدر که ورزشکاران پیش از بازی های مهمی چون پارالمپیک، بتوانند در این مسابقات تدارکاتی شرکت کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت. در کنار برنامه هایی که قبلا انجام می شد، لازم است تفکرات جدیدی در برگزاری اردوها و برنامه های تمرینی ورود پیدا کند تا بتوانیم در آینده نتایج بهتری بگیریم.


 


الله کرمی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسابقات آزاد و قهرمانی کشور را پیش رو داریم که در خلال آنها حتما نفرات برتر شناسایی شده و برای رقابت های پیش رو به تیم ملی دعوت می شوند. برای ما کیفیت بسیار بیشتر از کمیت اهمیت دارد و از این رو پر تعداد بودن صرف تیم ملی برایمان مطرح نیست بلکه عملکرد ملی پوشان در درجه اول اهمیت قرار دارد. امیدوارم هیات های استانی بتوانند اطلاع رسانی خوبی در زمینه مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات آزاد داشته باشند تا شاهد حضور پرتعداد تیراندازان در مسابقات پیش رو باشیم.


 


تیم ملی تیراندازی ایران در بازی های پارالمپیک ریو موفق به کسب دو نشان طلا در مواد تپانچه خفیف ۵۰ متر و تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان توسط ساره جوانمردی شد. ایران در دور پیشین بازی های پارالمپیک که در لندن برگزار شد، یک نشان برنز در ماده تپانچه ۱۰ متر به دست آورد که این نشان هم به نام جوانمردی به ثبت رسید.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است