حتی یک متر فضا برای تمرین شناگران معلول وجود ندارد

24 آبان 1395

سرمربی تیم‌ ‌ملی شنای جانبازان و معلولان گفت: در حال حاضر یک متر فضا برای تمرین شناگران معلول در تهران وجود ندارد و شناگران مجبورند با تهیه بلیت تمرینات خود را پیگیری کنند.


 


محمد حسین اقبالی : در حال حاضر شناگران معلول با استعداد زیادی داریم که در اکثر ماده‌های شنا می‌توانند خود را مطرح کنند و در رقابت‌های آینده روی سکو قرار بگیرند اما متاسفانه کمبود امکانات و نبود فضای تمرینی سبب شده تا این استعدادها دیده نشوند. در جشنواره استعدادیابی که در مشهد برگزار شد، توانستیم 30 نفر از بهترین شناگران معلول را شناسایی کنیم که پس از حضور در اردوی تمرینی و انجام رکوردگیری، بهترین‌ها را برای حضور در مسابقات جوانان آسیا و پاراآسیایی اندونزی آماده خواهیم کرد. البته این امر مستلزم آن است که یک متر فضای تمرینی خاص شناگران معلول در تهران داشته باشیم. الان شرایط به گونه‌ای است که به دلیل واگذاری استخرهای شنا به بخش خصوصی، شناگران مجبورند با تهیه بلیت تمرینات خود را پیگیری کنند.


 


وی گفت: تمام سعی ما بر این است که تعداد شناگران خود را از یک ورزشکار به چند ورزشکار افزایش دهیم تا شنای معلولان جایگاه خود را پیدا کند.


 



اقبالی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم در کنار توجه به کمیت، به کیفی‌سازی کار خود نیز اهمیت بیشتری بدهیم، تا در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی علاوه بر افزایش شناگران به مدال نیز فکر کنیم. قطعا در جاکارتا شرایطی بهتری خواهیم داشت، به شرط این که امکانات خوبی را در اختیار شناگران معلول قرار دهند.


 


وی در پایان خاطر نشان کرد: من قبول دارم که استخر تمرینی حتی برای شناگران سالم نیز به خاطر واگذاری استخرها به بخش خصوصی کم است، اما به‌ هر حال زمانی می‌توانیم از استعدادهای شناسایی شده به نتایج قابل قبولی برسیم که در تهران شناگران حداقل یک متر جا برای تمرین داشته باشند، اما امکانات در حد صفر و راضی کننده نیست.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است