شناسایی 11هزار و 300 خانواده دارای فرزند دو معلول درکشور

شناسایی 11هزار و 300 خانواده دارای فرزند دو معلول درکشور

23 بهمن 1395

 قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح متمرکز 94 واحد مسکن خانوارهای دارای دومعلول در نگین شهر گلستان گفت: سازمان بهزیستی از سال 93 برای ساخت مسکن برای خانواده های دارای دومعلول طرحی را شروع کرده است و پیش بینی می شود تا سال 97 به پایان برسد.

 

قاسم عبدالله زاده افزود: بر اساس برنامه هر سال بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار واحد مسکن باید آماده تحویل شود که در مدت 4 سال به پایان خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: از آغاز دولت یازدهم تاکنون بیش از 39هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود این طرح ها تا پایان برنامه ششم تکمیل شود.

 

قائم مقام بهزیستی کشور گفت: همچنین 124هزار خانواده فاقد مسکن شناسایی شده اند و در صورت تصویب این لایحه در دولت برای این خانواده هم مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

 

محمدتقی زمانی نژاد مدیرکل بنیادمسکن گلستان هم گفت: از سال 94 با همکاری بنیادمسکن، بهزیستی، شهرسازی و انجن خیرین طرح ساخت مسکن برای خانواده های دومعلول استان را آغاز شده و تاکنون 94 خانواده دارای دوعضو معلول در استان شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

 

وی افزود: درهمه شهرهای استان به جزء گالیکش طرح ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول آغاز شده و امروز به مناسبت دهه فجر 13 واحد در نگین شهر برای این خانواده ها افتتاح و به آنها تحویل داده شد.

 

زمانی نژاد اضافه کرد: اعتبار برای ساخت این بناها در شهرها 48میلیون تومان است که 15میلیون تومان بنیادمستضعفان، 10میلیون تومان بهزیستی، 5میلیون تومان انجمن خیرین کمک کرده اند و 18میلیون تومان وام کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت است.

 

وی گفت: عملیات اجرایی 5واحد هم برای این خانواده ها امروز در کردکوی آغاز شده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است