برگزاری جشنواره تئاتر رادیویی معلولان کشور در مشهد

برگزاری جشنواره تئاتر رادیویی معلولان کشور در مشهد

23 بهمن 1395

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره تئاتر رادیویی معلولان کشور از ۲۶ تا ۲۸ بهمن در مشهد برگزار می شود.

 

 مسعود فیروزی: جشنواره تئاتر رادیویی معلولان کشور از ۲۶ تا ۲۸ بهمن در مشهد برگزار می شود و تا کنون ۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که شامل شهرستان های مشهد، تربت حیدریه، چناران، قوچان، خواف، نیشابور، گناباد و بجستان است و نمایشنامه هایی که اجرا می شوند از چهار شهر مشهد، تربت حیدریه، قوچان و نیشابور است.

 

وی افزود: هر گروه برای اجرای نمایش خود حدود ۳۰ دقیقه زمان دارد و باید نمایش های خود را به صورت نمایشنامه خوانی اجرا کند. یکی از شرط های گروه های هنری برای شرکت در جشنواره، حضور ۳۰ درصد از عوامل معلول در گروه بود که برخی از گروه ها بیش از این را شامل می شدند که این نشانه خوبی است.

 

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، ادامه داد: هدف اصلی بهزیستی توانمندسازی معلولان با استفاده از هنر است و سبب افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس، و حضور اجتماعی فعال در جامعه می شود که برای تحقق این مهم، در حاشیه جشنواره دو تن از اساتید مطرح رشته هنر برای معلولان کارگاه آموزشی برگزار می کنند.

 

وی اضافه کرد: در زمینه برگزیدگان جشنواره، در بخش های نمایشنامه‌خوانی، بازیگری، پوستر، موسیقی، افکت هنری، نویسندگی و کارگردانی در مجموع ۱۷ نفر برگزیده می شوند و جوایز ویژه ای به آنان تقدیم می شود.

 

فیروزی با بیان اینکه فضای این آثار در حوزه مسائل اجتماعی و توجه به مشکلت معلولان است، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ گروه هنری در زمینه های موسیقی، عکس و تئاتر از معلولان فعال استان می باشند که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد آن ها معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی هستند.

 

وی با اشاره به رویدادهای هنری سال گذشته و سال جاری معلولان گفت: آخرین رویداد هنری جشنواره عکاسی معلولان بود که این آثار در نگارخانه میرک به نمایش گذاشته شد که شامل ۵۵ قطعه عکس برگزیده از میان ۶۳۰ عکسی بود که توسط دبیرخانه دریافت شده بود.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است