بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا «بخشش» آغاز به کار کرد

بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا «بخشش» آغاز به کار کرد

27 بهمن 1395

بنیاد «بخشش» با هدف حمایت مالی و درمانی و معنوی از بیماران نیازمند مبتلا به کم شنوایی و ناشنوایی و کمک در تهیه دارو، تجهیزات و پروتزهای کاشت حلزونی آغاز به کار کرد.

 

 بنیاد «بخشش» (مجمع خیرین سلامت کشور)،در دومین نشست هیئت امناء «بخشش» که با حضور همه اعضا در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری تشکیل شد، گزارش عملکرد 6 ماهه این مجموعه مردم نهاد تازه تاسیس اعلام شد.


این نشست که با حضورسیدرضا نیّری، رئیس هیات امناء، محمد فرهادی، نایب رئیس هیات امناء، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، عضو ارشد هیات امناء، محمدتقی خرسندی، رئیس هیات مدیره، محمد اجل لوئیان،مدیر عامل « بخشش» و دیگر اعضاء هیات امناء تشکیل شد و به بحث و بررسی پیرامون اهداف، وظایف، ماموریت ها و فعالیت های شش ماهه بنیاد مذکور پرداخته و رئوس فعالیت های این نهاد خیریه ای را برای سال 96 تبیین کردند.


رئیس هیات امناء 'بخشش' در این نشست با اشاره به این نکته که در همه امور خیر، همواره یک پایه ثابت کار، خداوند متعال هست، عزم این نهاد مقدس را برای مساعدت و کمک به نیازمندان ناشنوا و کم شنوا اقدامی خدا پسندانه، خیر اندیشانه و موثر برشمرد و اظهارکرد: ما باید پس از توکل برخداوند متعال به پشتوانه مردمی تکیه کنیم و از حجم کار و مشکلات نهراسیده بلکه به هدف مقدسی که در پیش گرفته ایم بیاندیشیم و یقین داشته باشیم در این مسیر عنایات و الطاف حق تعالی، آن به آن و لحظه به لحظه بر ما نازل می شود.


حجت الاسلام ابوترابی فرد، کاهش آلام و مداوای بیماران نیازمند ناشنوا وکم شنوا را مورد رضایت خداوند متعال دانسته و ابراز امیدواری کرد تا بنیاد بتواند با تعامل مستمر با مجلس محترم شورای اسلامی، مسئولین و نهادهای مربوطه نسبت به انجام بهینه وظایف خود بیش از پیش موفق باشد.


محمدتقی خورسندی، رئیس هیات مدیره بنیاد «بخشش» نیز ضمن ارائه گزارشی از شرایط کاشت حلزونی در کشور و آمار افزایش سالیانه این عزیزان به جمعیت ناشنوا و کم شنوا، بودجه پیش بینی شده از طرف دولت را برای این مهم کافی ندانسته و البته کمک سازمان های مردم نهاد در این خصوص را سازنده، ضروری و اثر بخش دانست.


در ادامه، محمد اجل لوئیان، مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء «بخشش» ضمن تشکر ازخیرین حقیقی و حقوقی در حمایت از این نهاد نو پا در جهت کمک و مساعدت به مداوای این عزیزان نیازمند، گزارشی از اقدامات به عمل آمده طی 6 ماهه اخیر ارائه کرد.


وی ضمن بیان این نکته که بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء «بخشش» از تیرماه سال جاری اقدامات اولیه خود را در برای ایجاد تشکّل و ساختار سازی برای کمک به بیماران ناشنوا و کم شنوایی که نیازمند کاشت حلزونی بوده و به جهت فقر و تنگ دستی امکان پرداخت حق السهم خود (فرانشیز) را ندارند با حضور مدیران ارشد، فرهیخته، خیر اندیش و خوشنام کشور را به انجام رسانیده و ضمن اخذ مجوز فعالیت از وزارت کشور و هماهنگی و تعامل با سازمان بهزیستی کشور و نیز ثبت رسمی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به شماره 40418 فعالیت عملیاتی و اجرایی خود را برای کمک و مساعدت به بیماران جامعه هدف در سه محور کلی پیشگیری، کاشت حلزونی و پس از کاشت آغاز کرده است.


وی درباره اهداف، ماموریت ها و وظایف پیش بینی شده بنیاد در اساسنامه اظها داشت: محور های کلی اهداف این مجموعه عبارتست از حمایت مالی، درمانی و معنوی از بیماران مبتلا به کم شنوایی و ناشنوایی، کمک در تهیه دارو، تجهیزات و پروتز های کاشت حلزونی، ایجاد و مدیریت مراکز توانبخشی کاشت حلزونی با اخذ مجوز از مرکز قانونی، فراهم کردن امکانات لازم برای تحقق این موارد و ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان، نذر و وقف وهبه و ... به بیماران مستمند خاص دارای بیماری های شنوایی


و همکاری و تعامل با مراکز پژوهشی دانشگاهی مرتبط، و همفکری و همکاری با نهادهای علمی، تحقیقاتی و نیز نهاد های خیریه ای، برنامه ریزی و تولید برنامه ها و محصولات فرهنگی و آموزشی که شرایط را برای نیل به اهداف مصرح در اساسنامه تسهیل می کند.


مدیر عامل «بخشش» تصریح کرد: طی 6 ماهه سال جاری این بنیاد با توجه به نو پا بودن خود تا کنون با هماهنگی مراکز 11 گانه کاشت حلزونی کشور و شرکت های تامین کننده پروتز قطعات کاشت، به یکصد نفر کمک هزینه کاشت، یکصد نفر کمک هزینه پس از کاشت، ارائه کرده و در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران و مسئولین مرتبط در خصوص موضوع پیشگیری و ژنتیک نیز اقدامات موثری را به عمل آورده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است