رئیس سازمان بهزیستی: ازسیاست های صدقه ای فاصله گرفته ایم

رئیس سازمان بهزیستی: ازسیاست های صدقه ای فاصله گرفته ایم

7 اسفند 1395

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: ارتقای کیفیت خدمات، توانمند سازی و فاصله گرفتن از سیاست های صدقه ای و به باور رساندن و حرمت گذاشتن به آحاد جامعه از اهداف سازمان بهزیستی است.

 

 انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح نخستین سامانه نظارت بر طرح های اشتغال زایی گروه های هدف بهزیستی و چند طرح دیگر بهزیستی فارس در شیراز افزود: تلاش همه جانبه برای تقویت اقدامات پیشگیرانه از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها و در پیش گرفتن رویکرد اجتماع محور و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی موجود در جامعه از دیگر رویکردهای سازمان بهزیستی است.


وی ادامه داد:دولت ونظامی موفق است که بتواند برای اقدام همه جانبه، مستمر، سیستمی و فرایند محور، پیش گیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را در نظام برنامه استراتژیک و اقدام و عمل خود نهادینه کند.


او اظهار کرد: متاسفانه در گذشته آنطور که باید به این 2 مقوله یعنی تلاش برای کنترل، مهار و پیشگیری در طیف دارای آسیب های اجتماعی و آسیب های ناشی از معلولیت توجه نکرده ایم اما در دولت تدبیر و امید با بکارگیری دستاوردهای علمی و تخصصی برای حل این مشکلات و فراهم کردن امید، شادابی و نشاط در جامعه به عنوان 2 رکن فراروی دستگاههای اجرایی کشور از سوی رئیس جمهوری تکلیف و ابلاغ شد.


محسنی بندپی گفت:دربحث پیگیری ازمعلولیت ها نیز امروز توانسته ایم به استانداردهایی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده دست پیدا کنیم، در ناشنوایی و در پیشگیری از تنبلی چشم که مهمترین عامل کم بینایی افراد زیر 20 سال است که استان فارس در این زمینه از شاخص های میانگین کشور بالاتر هستیم و در حال رسیدن به حد مشخص شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: امسال نیز با کمک دولت و حمایت مجلس ما در ماده 90 قانون برنامه ششم برای جلوگیری از معلول زایی در کشور ورود پیدا کرده ایم.


او ادامه داد: هنوز در کشور ما شاهدیم که 25 تا 30 هزار کودک معلول متولد می شوند که 50 درصد آن ناشی از اختلالات ژنتیکی است.


وی افزود: شاید نشود در ظرف یک یا 2 سال این معضل را مهار کرد اما می توان آن را کاهش داد و یا با شناسایی به هنگام و ارتقا بخشی به خدمات، برگشت پذیری و توانمندسازی آنها را سریع تر به نتیجه رساند.


محسنی بندپی، رسیدگی و حل آسیب های اجتماعی را نیازمند اتخاذ رویکرد اجتماعی و محله محوری دانست و افزود: به همین منظور پنج هزار تیم اجتماع محور را در پنج هزار محله آسیب زا که ریسک بالایی دارند مستقر کردیم.


وی بیان کرد: با توجه به عدم برخورداری برخی از شهرستان های استان از اورژانس اجتماعی سال آینده در پنج شهرستان اقلید، فیروزآباد، ممسنی، لارستان و سپیدان اورژانس اجتماعی تاسیس خواهیم کرد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است