در هر هزار تولد در ایران، 3 مورد کم شنوایی

در هر هزار تولد در ایران، 3 مورد کم شنوایی

11 اسفند 1395

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران گفت: طبق آمارهای موجود به طور متوسط از هر هزار نوزادی که در ایران متولد می شود، سه نوزاد مبتلا به کم شنوایی است و در برخی از استان ها این رقم تا هشت نوزاد هم می رسد.

 

 دکتر بهرام جلالی  در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: علت 25 درصد کم شنوایی ها عوامل محیطی و عفونت ها است، 50 درصد عوامل ژنتیکی و 25 درصد نیز علت ناشناخته دارند.


رییس انجمن علمی شنوایی شناسی با اشاره به 360 میلیون کم شنوا در جهان گفت: 32 میلیون از این ناشنوایان زیر 15 سال هستند و با توجه به روش های ناموفق ارزیابی و غربالگری شنوایی در ایران، تنها 520 هزار ناشنوا در آمارها ثبت شده است که بدون شک آمار واقعی بیشتر است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: کم شنوایی جهات مختلفی دارد و مشکلات بخش های گوش میانی، درونی و عصب می توانند برای فرد مشکل شنوایی ایجاد کنند، همچنین کم شنوایی های عمیق مربوط به ضایعات گوش میانی و عصب است که ممکن است به علت مادرزادی این بخش ها شکل نگرفته باشد و هر چه مشکل داخل تر باشد، علم امروز نمی تواند کاری انجام دهد اما در بخش حلزون می توان با کاشت حلزون و وسایل کمک شنوایی تا حد زیادی شنوایی را ترمیم کرد.


وی ضمن اشاره به ضرورت استفاده از وسایل کمک شنوایی در سنین پایین به نقش وزارتخانه ها برای تعاملات درون گروهی در طرح های غربالگری تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم در راستای این طرح ها، غربالگری را به طور موثر انجام دهیم و نوزادان ناشنوا و کم شنوا را شناسایی دقیق کنیم، می توانیم به موفقیت درمان در سنین پایین امیدوار باشیم.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است