تفاهمنامه شهرداری و فدراسیون جانبازان برای ساماندهی ورزش 50 هزار معلول تهرانی

تفاهمنامه شهرداری و فدراسیون جانبازان برای ساماندهی ورزش 50 هزار معلول تهرانی

16 اسفند 1395

تفاهمنامه توسعه ورزش همگانی معلولان پایتخت با حضور روسای فدراسیون جانبازان و معلولان و سازمان ورزش شهرداری منعقد شد تا در بازده زمانی چند ساله ورزش 50 هزار معلول و جانباز تهرانی ساماندهی شود.

 

 نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد.


در این نشست محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون و محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به همراه جمعی از معاونین و مسئولین فدراسیون و سازمان حضور داشتند و پیرامون زمینه های مشترک همکاری تبادل نظر کردند.


این تفاهم نامه به دنبال مصوبه شورای عالی استان ها منعقد شد که بر اساس آن شهرداری های سراسر کشور می بایست همکاری خوبی در زمینه توسعه ورزش همگانی جانبازان و معلولان داشته باشند.


بر اساس این تفاهم نامه شهرداری تهران در خصوص اماکن ورزشی، تجهیزات و زیر ساخت ها با فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان همکاری دارد و با این تسهیلات برای توسعه هر چه بیشتر ورزش همگانی جانبازان و معلولین تلاش می کند.


تقویت انجمن های ورزش جانبازان و معلولان در سازمان شهرداری، فعال سازی هیات ها، هم پوشانی فعالیت انجمن های ورزش جانبازان و معلولان با هیات استان تهران، قرار دادن رویدادهای ورزشی جانبازان در تقویم سالیانه، ایجاد ایستگاه های ورزش همگانی در پارک ها، مناسب سازی اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزش معلولین و مساعدت در ایاب و ذهاب ورزشکاران جانباز و معلول نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.


همچنین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان نیز در بحث آموزش و تربیت مربیان حرفه ای، همکاری فنی و تخصصی در برگزاری جشنواره های ورزشی با این سازمان همکاری خواهد داشت و نسبت به جذب ورزشکاران جانباز و معلول نخبه ای که از المپیادهای ورزشی شهرداری معرفی می شوند، اقدام می کند.


رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در مراسم انعقاد این تفاهنامه گفت: شهرداری ها به عنوان متولی توسعه ورزش در شهرها می توانند گام های موثری برای ساماندهی مردم و به ویژه جامعه معلولان و جانبازان بردارند.


محمود خسروی وفا ادامه داد: در این تفاهمنامه همکاری در نظر داریم تا دربازه زمانی چند ساله بتوانیم ورزش 50 هزار معلول و جانباز تهرانی را ساماندهی کنیم.


رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان با بیان اینکه هدف از این برنامه هماهنگی ها و گسترش فضای ورزشی برای جامعه معلول و جانباز کشور است، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی استان ها، تمامی شوراها و شهرداری ها با ورزش پارالمپیکی، باید فرصتی را چه از لحاظ تبلیغاتی، مناسب سازی، استفاده از اماکن موجود در شهرها و به ویژه پایتخت را برای این قشر در نظر بگیرند.


وی با بیان اینکه شهرداری تهران گام های تاثیر گذاری را برای ورزش جانبازان و معلولان برداشته است گفت: با مدیریت خوب شهرداری در سالیان اخیر با فراهم شدن امکانات شاهد رشد چشمگیری در توسعه ورزش همگانی و ظرفیت های ممکن در ورزش جانبازان و معلولان بودیم.


خسروی وفا با بیان اینکه نام جانباز افتخار بزرگ برای کشور است گفت: شهرداری تهران توانست با مناسب سازی و توجه به مبلمان شهری خدمات شایانی را برای این قشر لحاظ کند.

*چهار مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولین در شهر تهران
همچنین محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: در حال حاضر چهار مجموعه ورزشی در سطح شهر تهران برای فعالیت جانبازان و معلولین در نظر گرفته شده است.


وی گفت: این اقدام در راستای محقق شدن طرح پنج ساله ورزشی در سطح شهر تهران رخ داد که با این مجموعه های خاص بتوانیم خدماتی را برای قشر معلول و جانباز شهروندان در پایتخت انجام دهیم.


رضایی همچنین از 50 پروژه ورزشی نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه های ورزشی از پیشرفت فیزیکی 10تا 50 درصدی برخوردار هستند.


رئیس سازمان ورزش شهرداری با بیان اینکه جانبازان و معلولان می توانند در ساخت و توسعه این اماکن ورزشی مشارکت کنند، خاطر نشان کرد: در این بخش فدراسیون با معرفی افراد دلسوز و سرمایه گذار می تواند زمینه رشد و توسعه ورزشی را برای آنان فراهم کند.


رضایی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران فضای ورزشی را در 2 هزار و 200 بوستان، 560 زمین چمن، 354 خانه ورزش و چند استادیوم بزرگ ایجاد کرده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است