خسروی وفا: ارزش معنوی گلبارنژاد نباید با تعداد سکه‌ها زیر سوال می‌رفت

خسروی وفا: ارزش معنوی گلبارنژاد نباید با تعداد سکه‌ها زیر سوال می‌رفت

16 اسفند 1395

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به انتقاد خانواده مرحوم گلبارنژاد درخصوص جوایز ورزشکاران المپیک و پارالمپیک که روز گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند گفت: اصل تجلیل از خانواده مرحوم گلبارنژاد بیش‌تر ارزش معنوی داشت و خانواده او نباید با تعداد سکه‌ها ارزش معنوی این مرحوم را زیر سوال می‌بردند.

 

 محمود خسروی وفا افزود: این تجلیل از سوی وزارت ورزش و جوانان بر اساس آیین‌نامه‌ای که برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی از قبل تعریف شده است صورت گرفت و ارتباطی با نهاد ریاست جمهوری که خانواده مرحوم گلبارنژاد در نامه انتقادآمیز خود در رسانه‌ها عنوان داشتند نداشته است. حضور رییس‌جمهور در چنین مراسم‌هایی تنها به خاطر ارج نهادن و تقدیر از ورزشکاران ملی بوده که با حضور و افتخارآفرینی خود در میادین المپیک و پارالمپیک باعث افتخارآفرینی برای ورزش کشور و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران شه‌اند. بنابراین این جوایزی که روز گذشته به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اهدا شد مستقیما از سوی وزارت ورزش و جوانان در قالب آیین‌نامه‌ای که از قبل تعیین شده بود پرداخت شد و در این خصوص نهاد ریاست جمهوری دخالتی در مبلغ جوایز نداشت.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: البته اگر در این آیین‌نامه در رابطه با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نقدی نیز وجود داشته باشد باید وزارت ورزش و جوانان این نقد را در آینده اصلاح کند. موضوع دیگری که باید درباره نامه خانواده مرحوم گلبارنژاد ذکر کرد این است که شاید اشکال از طرف رسانه‌ها باشد نه خانواده آن مرحوم زیرا تا به امروز هیچ مسوولی سخنی مبنی بر این که این مرحوم به خاطر افتخارآفرینی در بازی‌های پارالمپیک ریو باید ارزشش با مقام طلا مورد تجلیل قرار می‌گرفت نگفته است زیرا اگر مسوولی در این زمینه اظهار نظر می‌کرد مطمئن باشید که خود من پیگیر این قضیه می‌شدم تا ببینم چه کسی چنین قولی را داده که مقام مرحوم گلبارنژاد در حد طلا بود نه 80 سکه. من تا جایی که اطلاع دارم هیچ مقامی چنین قولی را نداده است.

 

خسروی وفا اضافه کرد: تجلیل از ورزشکاران به عنوان یک ارزش معنوی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد و این که یک بخواهند این طور عنوان کنند که چرا از یک ورزشکار با دادن تعداد طلاهای بیش‌تر و یا از ورزشکار دیگر با دادن تعداد سکه‌های کم‌تر تجلیل شد، کار درستی نیست. اگر به ورزشکاری پاداشی داده می‌شود به خاطر پاسخگویی به زحمات آن ورزشکار است بنابراین هیچ وقت نباید ارزش معنوی افتخارآفرینی یک ورزشکار در قالب جوایز گفته شود زیرا این ارزش در قالب دقایق خریداری نمی‌شود.

 

او گفت: یک ورزشکار برای این که بتواند به مدال دست پیدا کند چندین سال تلاش می‌کند و باید به نوعی از زحماتش قدردانی شود. در مورد مرحوم گلبارنژاد نیز که جانباز و ایثارگر بود به خاطر ارج نهادن به ارزش‌های این ورزشکار با اخلاق کشورمان و زحماتی که در جریان بازی‌های پارالمپیک کشید رییس‌جمهور به نوعی خواست که از این ورزشکار تقدیر و تجلیل به عمل آورد. بنابراین نباید با تعداد سکه، این تجلیل را که به نوعی یک تجلیل معنوی است آغشته کرد. البته خانواده گلبارنژاد بعد از مراسم تجلیل این انتقاد را به من وارد کردند که چرا تعداد سکه‌های این مرحوم در حد مقام طلا دیده نشده و تعداد آن کم است. من دوست داشتم قبل از این که چنین اقدامی انجام دهند نظر مشورتی من را جویا می‌شدند. آن‌ها نباید ارزش چنین ورزشکاری را با تعداد سکه‌ها زیر سوال می‌بردند.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که این ورزشکار در بازی‌های پارالمپیک ریو دچار سانحه شد از سوی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و معاون رییس‌جمهور پیام تسلیت به خانواده این بزرگوار داده شد. البته من شناخت کمی از مرحوم گلبارنژاد دارم و معتقدم این نوع برخوردها خدای ناکرده باعث سوء‌استفاده دشمنان از این سخنان نشود. ما نباید ارزش معنوی چنین ورزشکاری را با تعداد سکه‌ها زیر سوال می‌بردیم. اگر مسائل مالی مطرح بود،‌ خانواده وی باید از طریق صندوق حمایت از ورزشکاران و هم‌چنین از سوی بنیاد ایثارگران این مساله را پیگیری می‌کردند نه این که بخواهند از طریق رسانه‌ها ارزش معنوی این ورزشکار را به این شکل زیر سوال ببرند و حواشی را با تعداد سکه‌ها در رسانه‌ها ایجاد کنم. اگر تعداد سکه‌ها بیش از این بود آیا باز هم خانواده مرحوم گلبارنژاد از این مساله انتقاد می‌کردند؟ و یا حتی  اگر مراسم تجلیل تنها در حدی یک تجلیل و دادن لوح بود، باید ارزش معنوی وی را دوباره زیر سوال می‌بردند؟ به هر صورت بردن این مساله در دورن رسانه‌ها کار اشتباهی بود و نباید چنین کاری صورت می‌گرفت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است