۹۸ هزار متر از معابر شهرهای لرستان برای معلولان مناسب‌سازی شد

۹۸ هزار متر از معابر شهرهای لرستان برای معلولان مناسب‌سازی شد

16 اسفند 1395

اسدالله حیدری  در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی لرستان اظهار داشت: امسال ۴ جلسه مدون با حضور اعضای اصلی در استان برگزار شده که ۱۸ مصوبه آن اجرا شده است و ۲۷ جلسه نیز در فرمانداری ها با  ۱۱۶ مصوبه برگزار شده است.

 

وی اضافه شدن موضوع مناسب سازی در موافقتنامه های عمرانی دستگاههای اجرایی استان از دیگر شاخص ها بر شمرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر در زمینه مناسب سازی، تولید ۱۸ برنامه ۳۰ دقیقه ای تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای مرکز لرستان و شهرداری ها بوده که موضوع آن اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به امر مناسب سازی است.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به مناسب سازی ۹۸ هزار متر از پیاده روهای سطح استان گفت: با توجه به ضوابط و استانداردهای شهرسازی و معماری حدود ۳۲ هزار متر از پیاده روها با استفاده از سنگ فرش های شیاردار و سکه ای و رفع موانع برای نابینایان مناسب سازی شده است.

 

حیدری ایجاد ۱۲۰ مکان پارک ویژه خودروی معلولین و جانبازان و مناسب سازی ۱۳ پارک در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، نورآباد و ازنا با رعایت استانداردهای مناسب سازی را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و افزود: امسال با مداخله مستقیم دادستان عمومی و انقلاب ۶۵۹ ساختمان با کاربری عمومی شناسایی شد که مناسب سازی نبوده و تعداد ۵۲۹ واحد از آنها به ماده  ۱۰۰  معرفی و ۷۰ مورد نیز در دست بررسی و اقدام است.

 

وی افزود: ۱۸۰ پله ساختمان عمومی که از حریم پیاده رو تجاوز کرده بودند با دستور دادستان تخریب و با پیگیری شهرداری خرم آباد ورودی مکان های مربوطه در حال بهسازی و مناسب سازی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: امسال ۱۰ جلسه دوره آموزشی برای ۳۸۰ نفر از کارکنان شهرداری با موضوع مناسب سازی و ۳ دوره آموزشی نیز برای ۳۱۰ نفر از معماران و مهندسین عضو نظام مهندسی برگزار شده است.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است