معاون وزیر ورزش:300میلیارد ریال به قهرمانان پاداش داده شد

معاون وزیر ورزش:300میلیارد ریال به قهرمانان پاداش داده شد

17 اسفند 1395

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت:در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی کشور که شنبه گذشته با حضور رییس جمهوری برگزار شد، در مجموع حدود 300میلیارد ریال پاداش به مدال آوران المپیک و پارالمپیک ریو و قهرمانان سال 94داده شد.

 

سید مناف هاشمی  درباره جزئیات پرداخت حواله های سکه بهار آزادی مدال آوران المپیک و پارالمپیک ریو و قهرمانان سال94 ،مربیان ،داوران و سرپرستان تیم های ورزشی،گفت: حواله های سکه بانکی قهرمانان المپیک و پارالمپیک از روز شنبه 21 اسفندماه و قهرمانان سال 94 از هفته سوم فروردین ماه 96 نقد می شود.


وی درباره نحوه پرداخت پاداش قهرمانان ورزشی توضیح داد: پاداش قهرمانان سال 94 براساس آیین نامه داده شد اما بر اساس مصوبه جدید پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک ریو به طور یکسان پرداخت شد.


معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اظهارداشت: وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید به منظور ایجاد انگیزه قهرمانان برای کسب مدال آوری در رویداد بین المللی ورزش ( المپیک) ، میزان پاداش نقدی را نسبت به المپیک و پارالمپیک لندن با توجه به محدودیت‌هایی که دولت داشت افزایش داد.


هاشمی اضافه کرد: در المپیک لندن به مدال آوران طلایی 200 سکه ، نقره 150 سکه و برنز 100سکه اختصاص می یافت که در دولت یازدهم برای مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب300، 200 و 120 سکه پاداش در نظر گرفته شد که این رشد50 درصدی،اتفاق خوشایندی برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک است.


وی گفت: در این مراسم با توجه به اهمیت مقام کسب شده از سوی ورزشکاران از یک تا 450 سکه به ورزشکاران نام آور به صورت حواله اهدا شده است.‎


معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت بر اساس پیش بینی ها مجموع پاداش مدال آوران بازی های المپیک و پارالمپیک ریو و قهرمانان سال 94حدود250 میلیارد ریال برآورد شده بود که اکنون با افزایش قیمت سکه بهار آزادی این رقم به حدود 300 میلیارد ریال افزایش یافت.


کاروان ورزشی ایران با نام امام رضا (ع) در المپیک 2016 ریودوژانیرو در 14 رشته کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو، بوکس، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دو میدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شرکت کرد.


ورزشکاران ایران در رشته های وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو موفق شدند هشت مدال (3 طلا، یک نقره و 4 برنز) را برای ایران به ارمغان بیاورند .


کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد، سه طلایی کاروان ایران در المپیک ریو بودند. کمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیک ریو بود.


سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، حسن رحیمی در کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در تکواندو توانستند ایران را صاحب 4مدال برنز کنند.


کاروان ایران در این دوره درجایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.


ورزشکاران جانباز و معلول کاروان ورزشی ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک موفق به کسب 24 مدال ( 8 مدال طلا، 9 نقره و 7برنز ) شدند.


آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و قهرمانان سال 94 روز شنبه 14اسفند با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است