لزوم مناسب‌سازی برنامه‌های سیما برای ناشنوایان/ واکنش معاون سیما

لزوم مناسب‌سازی برنامه‌های سیما برای ناشنوایان/ واکنش معاون سیما

21 اسفند 1395

مرتضی میرباقری معاون سیما بیان کرد که طی برنامه ریزی با مدیران شبکه ها باید تصمیم گرفته شود که چگونه امکان استفاده برنامه ها را برای ناشنوایان فراهم کنند.

 

 شبکه دو سیما طی سال ها تنها شبکه ای بود که یک نفر در ساعاتی از روز اخبار، سریال و برنامه های این شبکه را برای ناشنوایان به زبان اشاره ارایه می کرد اما مدت هاست که دیگر هیچ رابط خبری این برنامه ها و سریال ها را در شبکه های سیما ترجمه نمی کند و تنها بعضی بخش های خبری در صداوسیما این بخش را دارد و البته شبکه خبر نیز در این زمینه با داشتن زیرسرویس خبرها امکان استفاده را برای این عزیزان فراهم می‌کند.

 

شاید رادیو حداقل بتواند برای روشن دلان جامعه نقشی ایفا کند و آنها با این رسانه از نیازهای خود در حوزه های مختلف خبری، سرگرمی و... بی بهره نباشند اما می توان گفت ناشنوایان که قشر کمی از جامعه هم نیستند هیچ سهمی از تلویزیون ندارند و آن چنان که چندین بار هم اعلام کرده اند به سمت شبکه های ماهواره ای می روند تا خوراک مورد نظر خود را برطرف کنند چراکه بسیاری از این شبکه ها حداقل زیرنویس فارسی دارند.

 

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی چندی پیش در حاشیه یک نشست درباره فراهم آوردن امکاناتی برای مخاطبان ناشنوا  گفت: ما این آمادگی را داریم که هم برای نابینایان و هم برای ناشنوایان امکانات لازم را فراهم کنیم و باید طی برنامه ریزی هایی با مدیران شبکه ها صحبت کنیم تا ببینیم چه رویکردی را در پیش بگیریم.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است