جاهد: کمیته پارالمپیک توجهی به قایقرانان معلول ندارد/یک سال است حقوق نگرفته‌ایم

جاهد: کمیته پارالمپیک توجهی به قایقرانان معلول ندارد/یک سال است حقوق نگرفته‌ایم

21 اسفند 1395

دارنده مدال برنز مسابقه‌های پاراکانو قهرمانی آسیا ازبکستان گفت: با وجود این که زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان هستیم، اما متاسفانه در یک‌سال گذشته نه نظارتی از سوی این کمیته و فدراسیون بر روی قایقرانان معلول وجود داشته و نه حقوقی دریافت کردیم.

 

اسلام جاهد با اشاره به آمادگی خوب خود برای شرکت در کاپ جهانی مجارستان که اوایل خرداد برگزار خواهد شد، افزود: برای حضور هر چه قوی‌تر در این رقابت‌ها، بعد از بازی‌های پارالمپیک مرتب در اردوهای آمادگی بودم و از نظر قدرت بدنی شرایط بسیار خوبی دارم. البته قبل از شرکت در این جام مسابقه‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی داریم تا نفرات اعزامی به کاپ جهانی مجارستان مشخص شوند.

 

او گفت: بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیا که اوایل مهر امسال در ازبکستان برگزار شد و موفق به کسب مدال برتر این رقابت‌ها شدم، یک روز هم استراحت نداشتم و با حمایت و همکاری فدراسیون قایقرانی به طور مرتب در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی در اردوی آمادگی بودم و بهمن‌ماه نیز به مدت 20 روز با افراد سالم در اردوی آماده‌سازی قشم حضور داشتم. به هر صورت  در این مدت از نظر استقامت و بدنسازی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و از سال جدید نیز بعد از پایان تمرین‌های استقامتی، وارد فاز سرعت خواهم شد تا بهترین نتیجه را در کاپ جهانی مجارستان کسب کنم.

 

جاهد در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر قایق دچار مشکل هستید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: قبل از بازی‌های پارالمپیک ریو، فدراسیون قایقرانی دو نمونه از بهترین و حرفه‌یی‌ترین قایق‌های ویژه معلولان را خریداری و در اختیار من و شهلا بهروزی‌راد قرار داد. در حال حاضر مشکلی از نظر قایق استاندارد برای پارو زدن در مسافت 200 متر ندارم.

 

این عضو تیم ملی قایقرانی معلولان با انتقاد از فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک نسبت به پرداخت نشدن حقوق و بی‌توجهی آن‌ها نسبت به قایقرانان معلول در یک سال گذشته افزود: با توافقی که بین فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قایقرانی صورت گرفته است، تمام مسائل مربوط به اسکان، تغذیه، اردوها، مربی و حتی تهیه قایق بر عهده فدراسیون قایقرانی بوده اما در ارتباط با پرداخت حق‌الزحمه به ورزشکاران، این فدراسیون دیگر مسوولیتی ندارد و فدراسیون جانبازان و معلولان به لحاظ حقوقی باید ورزشکاران تیم ملی را حمایت کند. اما متاسفانه در یک سال گذشته نه کسی از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک در محل اردوها حضور پیدا کردند تا در جریان مسائل و مشکلات ما قرار بگیرند و نه حقوقی پرداخت شده است.

 

وی گفت: به خاطر طولانی بودن اردوها، امکان این که در جایی مشغول به کار شوم، وجود ندارد. حتی بعضی وقت‌ها به خاطر شرایط بد مالی امکان پرداخت هزینه درمان خود را به خاطر سرماخوردگی نداشتم. البته طبق گفته رییس انجمن پاراکانو قرار بر این بود به کسانی که موفق به کسب مدال در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان شدند، مبلغی پرداخت شود. حتی رییس انجمن پاراکانو از من شماره حساب دریافت کرد. اما زمانی که دیدم خبری از پول نیست، با دبیر فدراسیون تماس گرفتم و گفتم این مبلغ چه زمانی به حساب ما واریز می‌شود، اما وی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این موضوع گفت؛ قرار نیست حقوقی بابت مدال‌آوری شما پرداخت شود.

 

جاهد اضافه کرد: با توجه به این که تمام ملی‌پوشان قایقرانی حقوق ماهانه دارند، من نمی‌دانم چرا قایقرانان معلول باید از چنین حقی بی‌نصیب باشند.

 

او در پایان گفت: من دقیقا نمی‌دانم اشکال کار کجاست؟ شاید رییس انجمن پاراکانو چیزی را به فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی المپیک اطلاع نمی‌دهد. به هر صورت تمام مسوولیت‌ ما در حال حاضر با فدراسیون قایقرانی است، با وجود این که زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است