حائری: پرداخت حقوق به قایقرانان تیم ملی جزء سیاست فدراسیون جانبازان و معلولان نیست

حائری: پرداخت حقوق به قایقرانان تیم ملی جزء سیاست فدراسیون جانبازان و معلولان نیست

28 اسفند 1395

رییس انجمن قایقران جانبازان و معلولان گفت‌: ملاک پرداخت حقوق به ورزشکاران تیم ملی قایقرانی، براساس حضور آنها در اردوها و طبق سیاست فدراسیون در صورت شرکت در تورنمنت‌های مهم و حساس است.

محمد حائری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد انتقاد ورزشکاران قایقران جانباز و معلول در خصوص عدم پرداخت حقوق به آنها از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان، اظهار کرد: قبل از بازی‌های پارالمپیک ریو، مبنای پرداخت حقوق براساس کسب سهمیه و حضور در اردوهای آمادگی تا زمان اعزام به این بازی‌ها بود که البته تنها قایقرانی که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد، شهلا بهروزی‌راد بود که از این حقوق تا زمان شرکت در بازی‌های پارالمپیک ریو برخوردار بود.

وی گفت‌: این که برای تمام قایقرانان حاضر در اردوی تیم‌ ‌ملی حقوق مشخصی از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان پیش‌بینی شده است، چنین قانونی وجود ندارد و سیاست فدراسیون بیشتر تمرکززدایی است تا زمانی که اعزامی برای تیم‌ ‌ملی در نظر گرفته شود.

حائری در ادامه‌ خاطر نشان کرد: مبنای سیاست فدراسیون قایقرانی با فدراسیون جانبازان و معلولان تفاوت دارد و شاید فدراسیون قایقرانی بخواهد برای ورزشکاران خود تا زمانی که در اردوی تیم‌ ‌ملی هستند، حقوق ماهیانه پرداخت کند. اما چنین قانونی در فدراسیون جانبازان و معلولان تعریف نشده است. البته این حق ورزشکار است، زمانی که در اردوی آمادگی به سر می‌برد دغدغه‌ای از نظر مالی نداشته باشد و فدراسیون او را تامین کند. اما شرایط سخت اقتصادی مانع انجام چنین کاری را به فدراسیون می‌دهد.

رییس انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان هم چنین با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری ‌اسپانسر در قایقرانی جانبازان و معلولان، خاطر نشان کرد: امسال خیلی تلاش کردیم تا ‌اسپانسر خوبی را برای این رشته جذب کنیم تا مشکلات ورزشکاران را به حداقل برسانیم، اما متاسفانه تا این لحظه هیچ ‌اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در قایقرانی معلولان نیست. به‌ هر حال با استقلال کمیته‌ ملی پارالمپیک از  المپیک، امیدوارم در سال آینده شرایط بهتری را از نظر مالی برای ورزشکاران جانباز و معلول شاهد باشیم.

وی در پایان با بیان این که به دنبال جذب نیروهای مستعد در ورزش قایقرانی جانبازان و معلولان هستیم، خاطر نشان کرد: تا چند سال گذشته تنها نادر عیوضی در قایقرانی معلولان فعالیت می‌کرد، اما با سرمایه‌گذاری فدراسیون جانبازان و معلولان و با حمایت فدراسیون قایقرانی توانسته ایم قایقرانان خود را افزایش دهیم و در تورنمنت‌های مهم و معتبر حضور داشته باشیم. البته هنوز به دنبال جذب نیروهای مستعد و جوان‌تر در این رشته هستیم و از اردوی بعدی دو قایقران زن و مرد، سلطانی از زنجان و دلپسند از کرمان به اردوی تیم‌ ‌ملی قایقرانی دعوت خواهند شد.  همچنین طی صحبتی که با سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر داشتیم، قرار است چند بسکتبالیست نیز که از بالا تنه قوی برخوردارند و تمایل بیشتری برای حضور در قایقرانی دارند، جذب این رشته شوند تا از وجود آنها در تورنمنت‌های آینده استفاده کنیم.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است