مرکز نگهداری موقت بیماران اوتیسمی بالای 14 سال راه‌اندازی می‌شود

مرکز نگهداری موقت بیماران اوتیسمی بالای 14 سال راه‌اندازی می‌شود

16 فروردین 1396

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: راه اندازی مرکز بین راهی جهت نگه‌داری موقت افراد مبتلا به اوتیسم بالای 14 سال را در برنامه داریم تا خانواده‌ها در صورت نیاز بتوانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند.


محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: دوم آوریل روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده و در سال‌جاری نیز برنامه‌ی سازمان بهزیستی کشور، تلاش در راستای توانمندسازی کودکان اوتیسم و مقتدرسازی خانواده‌ی آنان است.


وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی کشور در سال 81 جهت ارائه‌ی خدمت و تحقق توانبخشی کودکان اوتیسم که شامل، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی و سایر خدمات آموزشی، اقدامات خود را شروع کرد.


وی با اشاره به وجود پنج مرکز آموزشی برای کودکان اوتیسم در استان، یادآور شد: چهار مورد از این مراکز در شهرستان تبریز و یک مورد دیگر نیز در شهرستان عجب‌شیر قرار دارد که 300 کودک اوتیسم از خدمات ارائه شده در این مراکز استفاده می‌کنند.؛ مکان موردنظر برای این مرکز فراهم شده و موافقت اصولی آن نیز داده شده است که پس از طی مراحل به صورت موقتی و روزانه به ارائه‌ی خدمات خواهد پرداخت.



ارشدزاده با اشاره به آمار کودکان اوتیسم شناسایی شده در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار نیمه‌ی اول سال 95، 500 کودک اوتیسم در استان شناسایی شده است، اما با توجه به شروع غربالگری اینترنتی از نیمه‌ی دوم سال گذشته به نظر می‌رسد که تعداد کودکان اوتیسم شناسایی شده افزایش یابد.




وی با اشاره به مزیت‌های غربالگری اینترنتی، بیان کرد: خانواده‌ها با مراجعه به سایت اداره کل بهزیستی استان می‌توانند در خصوص بیماری اوتیسم اطلاعات و آگاهی‌ کسب کرده و با بیماری اوتیسم آشنا شده و کودک خود را بیازمایند.




وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور به دنبال این است که کودکان اوتیسم را به صورت شبانه روزی نگه داری کند، یادآور شد: در حال‌حاضر کودکان اوتیسم زیر 15 سال در مراکز پنجگانه‌ی استان از خدمات و آموزش‌های ارائه شده بهره‌مند می‌شوند.




مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت مساعدت افراد خیر در جهت خدمت‌رسانی به کودکان اوتیسم، اضافه کرد: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات کودکان اوتیسم و خانواده‌هایشان زیاد بوده و هزینه‌هایشان نیز برای خانواده و سازمان بهزیستی بیشتر از سایر معلولان است، از این رو از افراد خیر و متمکن درخواست کمک‌رسانی در این حوزه را داریم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است