اولویت‌های کمیته بین المللی پارالمپیک برای سال جاری اعلام شد

اولویت‌های کمیته بین المللی پارالمپیک برای سال جاری اعلام شد

26 فروردین 1396

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک ضمن تشریح مهمترین اولویت‌های این کمیته برای سال جاری گفت: از امسال برنامه‌های دوره چهارساله جدید ورزش معلولان آغاز می‌شود.

 

مسعود اشرفی  با یادآوری اینکه کمیته بین المللی پارالمپیک پس از اتمام هر دوره بازی های پارالمپیک، برنامه های خود برای دوره چهار سال آتی ورزش معلولان کشور را آغاز می کند، گفت: براساس این برنامه کلی، سال ۹۶ اولین سال از دوره چهار ساله جدیدی خواهد بود که در آن برای دو رویداد مهم آسیایی و جهانی یعنی بازی های پاراآسیایی و بازی های پارالمپیک برنامه ریزی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از همین امسال تمام برنامه های مجموعه ورزش معلولان با هدف نهایی اعزام کاروان موفق به بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک اجرایی می شود. در این بین رویدادهای آسیایی و جهانی دیگری را هم خواهیم داشت که اکثرا منحصر به یک رشته خاص است. بدیهی است که حضور موفق در هر یک از این مسابقات را هم در برنامه خواهیم داشت چراکه نتیجه هر یک از آنها تاثیرگذاری مستقیم در کاروان های پاراآسیایی و پارالمپیک را به همراه خواهد داشت.

 

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک به اولویت های سال جاری کمیته ملی پارالمپیک اشاره کرد و یادآور شد: مسابقات جهانی دوومیدانی بزرگسالان (لندن)، مسابقات جهانی دوومیدانی (سوئیس)، مسابقات جهانی وزنه برداری (مکزیک) و بازی های پاراآسیایی جوانان (۱۰ رشته - امارات) چهار رویداد اصلی و مهمی است که حضور در آنها بخش بزرگی از اولویت های کمیته ملی پارالمپیک در سال ۹۶ را شامل می شود.

 

اشرفی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این رقابت ها، دوره هایی برای کلاسبندی و داوری نیز با حضور مدرسین IPC برگزار می شود. قطعا علاوه بر شرکت در مسابقات، در این دوره نیز حاضر خواهیم شد.

 

وی سفر «فیلیپ کریون» رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و همچنین دکتر «پیتر» رئیس کمیته پزشکی و علوم ورزشی IPC به ایران را از دیگر برنامه های مهم کمیته ملی پارالمپیک برای سال جاری عنوان کرد و اظهارداشت: سفر رئیس IPC اردیبهشت ماه و همزمان با مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور انجام می شود. به هنگام حضور رئیس کمیته پزشکی و علوم ورزشی IPC نیز دو سه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

 

اشرفی در بخشی از صحبت هایش خاطرنشان کرد: همچنین یک دوره مسابقه هم در تقویم جهانی تیر و کمان ثبت شده که اعزام ورزشکار به آن را هم در برنامه داریم. امسال اولین دوره مسابقات آسیایی تیروکمان نیز به میزبانی کشورمان برگزار می شود. این مسابقات آبان ماه برگزار می شود. اینها نیز جزو برنامه های مهم کمیته ملی پارالمپیک برای سال جاری است.

 

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان صحبت های خود تاکید کرد: در مجموع برایمان مهم است به واسطه حضور در میادین بین المللی امسال، به خصوص در رشته های اصلی دوومیدانی، وزنه برداری و تیراندازی شرایط را برای بهبود وضعیت رنکینگ ورزشکارانمان ایجاد کنیم.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است