حضورتیم ملی دوومیدانی پارالمپیکی ایران با 19 ملی پوش

حضورتیم ملی دوومیدانی پارالمپیکی ایران با 19 ملی پوش

27 فروردین 1396

بهمن رضایی، رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین از اعزام 19 ملی پوش از دو و میدانی کاران جانباز، معلول، نابینا و کم بینا خبر داد.

 

او پیرامون اعزام تیم ملی دوومیدانی ایران به بازی های کشورهای اسلامی باکو گفت: در بخش جانبازان و معلولین 5 ورزشکار و در بخش نابینایان و کم بینایان 14 ورزشکار به این مسابقات اعزام می شوند که همگی در قالب تیم ملی دو ومیدانی ایران در بازی های کشورهای اسلامی حضور خواهند یافت.

 

رضایی افزود: طبق اعلام برگزار کننده مسابقات در قسمت معلولیت های جسمی و حرکتی تنها رقابت های کلاس های F56 و F57 در مواد پرتاب وزنه و دیسک برگزار می شود و البته باید گفت چون میزبان مسابقات در این دو کلاس و ماده قوی تر هستند، رقابت ها را نیز محدود کردند.

 

رئیس انجمن دوومیدانی خاطرنشان کرد: پنج ورزشکاری که از فدراسیون جانبازان و معلولین انتخاب شدند، افرادی هستند که نفرات اول و دوم کلاس و ماده خود به شمار می روند و سه نفر از آنها به تازگی در بازی های پارالمپیک ریو حضور داشتند.

 

وی گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان نیز 13 ورزشکار مرد و یک ورزشکار خانم به این رقابت ها اعزام می شوند که مسابقات آنها در مواد پرتابی، دو ها و پرش ها برگزار خواهد شد.

 

رضایی اعلام کرد: برای اولین بار است که در مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت های بخش معلولین با افراد غیر معلول همزمان با هم برگزار می شود و طبق آخرین اعلام حدود 40 کشور برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

 

رئیس انجمن دوومیدانی گفت: تمرینات این ملی پوشان به صورت غیر متمرکز برگزار شده و یک اردوی متمرکز که متصل به اعزام نیز هست برای آنها در نظر گرفتیم که از 16 تا 23 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

 

در بخش جانبازان و معلولین جاوید احسانی شکیب، علی محمدیاری (تهران)، مهدی مرادی (زنجان)، جواد دلاکه (گیلان)، علیرضا قلعه ناصری (خوزستان) به این مسابقات اعزام می شوند و در بخش نابینایان و کم بینایان نیز وحید علی نجیمی، هاجر صفرزاده (اصفهان)، سامان پاکباز (کهکیلویه و بویراحمد)، امیر خسروانی (فارس)، آرش خسروی، حسین سعیدی، سید عرفان حسینی، سجاد نیک پرست ( بوشهر) و مسعود حیدری (لرستان) ملی پوشان اعزامی به این مساباقت هستند.

 

بازی های کشورهای اسلامی از 24 تا 31 خرداد ماه به میزبانی باکو برپاست.


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است