رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در راه تهران

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در راه تهران

12 اردیبهشت 1396

این سفر به دعوت «محمود خسروی وفا» رئیس کمیته ملی پارالمپیک صورت می گیرد. جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال کمیته بین المللی پارالمپیک و یکی از کشورهای پیشرو در ورزش معلولان و جانبازان است.


بازدید از امکانات ورزش معلولان و جانبازان در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز و گفت و گو با مقام های ورزشی در خصوص راه های گسترش مناسبات از جمله برنامه های «کریون» در سفر به تهران است.
وی همچنین روز پنجشنبه در آ‌یین افتتاحیه رقابت های دو و میدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در تهران شرکت می کند.


این رقابت ها با حضور بیش از 700 ورزشکار جانباز و معلول برگزار می شود.


رقابت های دوومیدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می شود.


«جانل الدریج» نماینده فنی کمیته بین المللی پارالمپیک ناظر ویژه رقابت های دوومیدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور است.


این رقابت ها 14 تا 16 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.


کمیته بین‌ المللی پارالمپیک یک نهاد بین ‌المللی غیرانتفاعی برای مسابقات پارالمپیک و به عنوان فدراسیون بین ‌المللی عهده ‌دار سازماندهی بازی ‌های پارالمپیک است.


این کمیته در 22 سپتامبر سال 1989 در شهر دوسلدورف آلمان تأسیس شد و مأموریت آن فعال کردن ورزشکاران پارالمپیک برای رسیدن به تعالی ورزشی و الهام بخشی و ایجاد اشتیاق جهانی است. همچنین کمیته بین‌ المللی پارالمپیک با ترویج اهمیت پارالمپیک در ایجاد فرصت‌ های ورزشی برای همه افراد با ناتوانی‌ های مختلف از مبتدی تا سطح نخبگان می ‌کوشد.


این نهاد بین المللی ورزش 174 عضو از کمیته ‌های ملی پارالمپیک و چهار نماینده از سازمان ‌های بین ‌المللی ورزشی برای معلولان و پنج نماینده از سازمان‌ های منطقه ‌ای دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است