توان­یابان رانندگان را به آهسته راندن دعوت کردند

توان­یابان رانندگان را به آهسته راندن دعوت کردند

21 اردیبهشت 1396

همزمان با روز جهانی کاهش سرعت توان­یابان مجتمع رعد با حضور در خیابان طالقانی تهران، رانندگان شهر را به رعایت حقوق گروه­ های آسیب­ پذیر در هنگام رانندگی دعوت کردند.

به گزارش روابط­ عمومی مجتمع رعد؛ در پی همکاری و مشارکت مؤسسه رعد در کمیته ملی "روز جهانی کاهش سرعت" و پس از مدتی تلاش برای برگزاری مراسم این رویداد جهانی، تعدادی از توان­یابان که در اثر سوانح رانندگی به آسیب ­های جسمی مبتلا شده بودند با حضور در خیابان طالقانی در کنار دانش آموزان منطقه 6 آموزش و پرورش، رانندگان در حال عبور از این خیابان را به آهسته راندن و حفظ ایمنی گروه­های آسیب ­پذیر دعوت کردند.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز جهانی کاهش سرعت  طرح اختصاصی "راننده دلخواه من" که به پیشنهاد نمایندگان مجتمع رعد به تصویب اعضا کمیته ملی کاهش سرعت رسیده بود، توسط توان­یابان مجتمع رعد اجرا شد و در این طرح 3 نفر از رانندگان سامانه حمل نقل معلولان و جانبازان به نام ­های محمد آشوری، علی بابایی و علیرضا کیان­ نژاد به انتخاب مسؤولان سامانه و تائید پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان رانندگان موفق در زمینه رعایت ایمنی شهروندان و گروه­ های آسیب­ پذیر تجلیل شدند.

همچنین 3 نفر از رانندگان دارای معلولیت رالی خانوادگی توان­یاب به نام­ های مهرداد فراهانی، مهری ذاکری و راحله عباس­ زاده که مقام ­های اول تا سوم این مسابقه کسب کرده بودند نیز به عنوان رانندگان کم خطا معرفی شدند و با دریافت تندیس ­های این رویداد مورد تشویق قرار گرفتند.

این گزارش می­ افزاید در این مناسبت عروسک «خوبه که» با ارایه پیام اجتماعی « خوبه که سلامت برانیم» توسط مجتمع رعد طراحی و تولید شد و توان­یابان عروسک ­های تولیدی را بین رانندگان وسایل نقلیه در حال عبور اهدا کردند.

شایان ذکر است مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با هدف فرهنگ­ سازی حفظ حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت و ارتقا ایمنی توان­یاب هنگام عبور از معابر شهری در این رویداد فرهنگی- اجتماعی مشارکت کرد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است