برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن توسط روشندل بروجردی

برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن توسط روشندل بروجردی

30 خرداد 1396

 وی که حفظ قرآن‌کریم را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرده و چشمان نابینا مانع پیشرفت وی نشده و با پشتکار و علاقه موفق به حفظ کل قرآن شده و تاکنون در بسیاری از مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است و در طول این سال‌ها هشت رتبه برتر کشور را کسب کرده است.


کلاس آموزش قرآن این روشندل بروجردی هر روز نیم ساعت قبل‌از اذان ظهر در خیابان مولوی میدان توحید بروجرد دایر است، کلاسی که جمعی از اهالی محل در حسینیه باب‌الحوائج گرد هم جمع می‌شوند و پای درس قرآن می‌نشینند.


این روشندل بروجردی به شکرانه حفظ کل قرآن‌کریم نسبت به آموزش قرآن به اقدام کرده است.


این روشندل لرستانی که در حال حاضر ۵۱ سال سن دارد حفظ قرآن را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرده و در کنار حفظ قرآن تفسیر و تجوید را هم فرا گرفته است و در نهایت در سال ۸۵ موفق به حفظ کل قرآن‌کریم به‌صورت صوت شده است.


این حافظ روشندل بروجردی در طول سال برای آقایان در طبقه بالای حسینیه کلاس روخوانی قرآن برگزار می‌کند این در حالی‎است که شش سال است که ماه رمضان برنامه برپایی نماز جماعت و قرائت قرآن را برای بانوان نیز برگزار می‎کند.


این روشندل بروجردی در بسیاری از مسابقات قرآنی در کشور شرکت کرده و تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است و هر روز که می‌گذرد عشق و علاقه این روشندل لرستانی به قرآن و آیات آن بیشتر می‌شود کمااینکه وقتی آیه‌های قرآن را به‌صورت روخوانی آموزش می‌دهد از این کار لذت می‎برد.


این روشندل و حافظ بروجردی معتقد است که در ایام ماه مبارک رمضان مردم بیشتر با قرآن انس دارند لذا این ماه مبارک فرصت مناسبی است که با قرآن بیشتر مانوس شد چراکه انس با قرآن حلاوت خاصی دارد و تا زمانی‌که کسی وارد این وادی نشده نمی‌تواند شیرنی آن‌را بچشد.


موسیوند معتقد است که حفظ قرآن کار سختی نیست و نیاز به پشتکار دارد و باید برای موفقیت در این راه از خداوند هم کمک گرفت.


وی به همه جوانان توصیه دارد که از این فرصت‌ها برای یادگیری قرآن استفاده کنند چراکه امکانات لازم و بستر فراهم است و می‌توان از این فرصت در جهت فراگیری قرآن بهره برد.


موسیوند ضمن این‌که معتقد است قرائت قرآن دقت و حافظه انسان را افزایش می‌دهد، می‎گوید: انسان وقتی انس با قرآن داشته باشد دقت و حافظه انسان هم افزایش می‌یابد و وقتی به آیات قرآن توجه می‌کند و معنای آن‌را متوجه می‌شود خود به خود متوجه می‌شود که خدا از او چه خواسته است و سعی می‌کند این برنامه‌ها را در زندگی خود عملی کند و زمانی‌که دستورات قرآن را در زندگی عملی کرد سبب می‌شود در زندگی توفیقات زیادی به دست آورد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است