دکتر زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران:  مجتمع رعد می­تواند اتاق فکر برنامه­ های شورای شهر در حوزه توان­ یابان باشد

دکتر زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران: مجتمع رعد می­تواند اتاق فکر برنامه­ های شورای شهر در حوزه توان­ یابان باشد

1 مرداد 1396

دکتر زهرا نژادبهرام عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که بازدید از سازمان­ های مردم­ نهاد و مؤسسات خیریه را   پی­گیری می­کند به همراه 2 نفر از همکارانش ضمن بازدید از مجتمع رعد با مدیرعامل و مسؤولان آن ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط ­عمومی رعد؛ در این بازدید دکتر زهرا نژادبهرام ضمن حضور در کلاس­های آموزش و کارگاه­  های هنری با فرآیند آموزش ­های فنی و حرفه ­ای مجتمع رعد آشنا شدند. همچنین از فعالیت واحد توانبخشی، مددکاری و روانشناسی آگاهی پیدا کردند.

در ادامه این بازدید دکتر نژادبهرام با حضور در دفتر مدیرعامل در زمینه همکاری با مجتمع رعد، افزود: از آنجا که پیش از این در میان افراد خانواده یک نفر به بیماری میوپاتی مبتلا بود، با مشکلات افراد کم­ توان حرکتی آشنایی دارم اما شهر ما با مسائل متعدد فرهنگی، اجتماعی و فیزیکی برای حضور توان­ یابان مواجه است.

وی در ادامه افزود: توجه دارید، در شورای پنجم نسبت به دوره گذشته 2 نفر از نمایندگان توان­ یابان از ترکیب شورا جدا شده­ اند و باید شورای جدید به نحوی فعالیت کند که در عرصه خدمت به این گروه از شهروندان کمبودی از عدم حضور دکتر علی صابری و مجتبی شاکری احساس نشود.

عضو شورای شهر تهران افزود: از آنجا که با انجمن مهرطه در حوزه خدمت ­رسانی به کودکان بدسرپرست همکاری دارم و با مسائل مؤسسات خیریه از نزدیک آشنا هستم و از سوی دیگر در حوزه شهرسازی از مشکلات تردد و حرکت گروه ­های آسیب­ پذیر از جمله: افراد دارای معلولیت، سالمندان و زنان باردار اطلاع دارم باید شورا از سال ها تلاش و تجربه مجتمع رعد در خدمت ­رسانی گروه هدف استفاده کند، از این رو مناسب به نظر می­رسد مؤسسه شما به عنوان اتاق فکر شورای شهر تهران در حل مسائل توان ­یابان همکاری کند.

در ادامه این نشست منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد با تبریک مسؤولیت جدید و آرزوی موفقیت در عضویت شورای شهر جدید برای دکتر زهرانژادبهرام، افزود: امروز نگاه جدید به توانمندسازی افراد دارای معلولیت در روش اشتغال حمایت شده بر این باور استوار است که برای هر فرد توان ­یاب متناسب با علاقه، توان و ظرفیت جسمی و فکری او، فرصت­های شغلی مناسب معرفی شود.

وی افزود: در کشور سوئد اغلب خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت از طریق شهرداری­ ها ارایه می­شود اما وقتی که به ایران آمدم، متوجه شدم این خدمات بیشتر توسط سازمان بهزیستی انجام می­شود، اما نقش شهرداری و شورای شهر در توانمندسازی توان­ یابان می­ تواند بیش از این گسترش یابد و مجتمع رعد آمادگی دارد در این حوزه از تمام توان و تجربه خود برای بهبود کیفیت زندگی توان­ یابان استفاده کند.

در قسمتی از این ملاقات دکتر محمد کمالی عضو هیأت علمی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با آرزو موفقیت برای دکتر زهرا نژادبهرام، افزود: در حوزه توانمندسازی نگرش فردی و پزشکی در کنار نگرش اجتماعی رشد کرده­ است در نگرش اول سازمان ­های حمایت­گر به حل مشکلات درمانی و فردی افراد دارای معلولیت توجه دارند اما در نگرش دوم به عادی­ سازی حضور افراد توان­ یاب در سطح جامعه و فراهم آوردن امکان برداشت­ های واقعی از حضور و حیات افراد دارای معلولیت در سطح جامعه توجه دارد.

وی افزود: هر چند در دوره­ های گذشته اقدامات خوبی نظیر راه ­اندازی کانون معلولان در مناطق و محلات شهرداری انجام شده است، اما شورای شهر تهران می­تواند با توجه به ابزارهای کارآمدی که در اختیار دارد به  فراهم آوردن زمینه­ های حضور مؤثر توان­ یابان در جامعه کمک بزرگی کند و با این رویکرد پذیرش توان­یابان و به رسمیت شناختن حقوق اجتماعی این گروه از شهروندان مورد توجه همگان قرار خواهد گرفت.

در پایان این ملاقات تصمیم گیری شد، فهرستی از اقدامات مورد انتظار افراد دارای معلولیت به دفتر دکتر زهرا نژادبهرام ارسال شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است