نابینایان و کم بینایان خراسان شمالی از نبود فضای ورزشی رنج می برند

نابینایان و کم بینایان خراسان شمالی از نبود فضای ورزشی رنج می برند

13 مرداد 1396

حمید حیدری : مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار از سوی نهادی های مرتبط از دیگر مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا در این استان است.


وی افزود: باید به این حوزه ورزشی بیشتر توجه شود تا ورزشکاران بتوانند در میادین مختلف نقش پررنگ تری داشته باشند.


وی تاکید کرد: اعتبار خاصی به هیات ورزش های نابینایان و کم بینانان این استان تعلق نمی گیرد و بیشتر کمک ها از سوی فدراسیون ورزش است.


حیدری گفت: انتظار ما از اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی دراستان این است که به ورزش نابینایان و کم بینایان توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند در میادین مختلف ورزشی بیش از پیش بدرخشند.


وی اضافه کرد: از زمان تاسیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان شمالی درسال 83، تاکنون چندین مرتبه مشکلات و چالش های ورزشکاران از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه ها مخابره شده اما متاسفانه تاکنون در راستای ترفیع مشکلات اقدامی صورت نگرفته است.


حیدری گفت: از ورزشکاران نابینا و کم بینای استان نیز تقاضا دارم که وحدت، انسجام و ارتباط تنگاتنگی با مسوولان مربوطه داشته باشند و در راستای برطرف ساختن مشکلات ما را مساعدت کنند.


وی توضیح داد: این هیات در رشته های مختلف ورزشی از قبیل گلبال تخصصی، دو و میدانی به صورت قهرمانی کشور، باشگاهی و صحرانوردی، شطرنج، ورزش همگانی، دوچرخه سواری دو نفره و کوه پیمایی فعالیت دارد.


حیدری با بیان اینکه مسابقات در دو گروه آقایان و خانم ها و در سنین مختلف نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می شود اظهار کرد: در مسابقات اردیبهشت ماه سال جاری ورزشکاران در رشته های گلبال تخصصی نابینایان، دو و میدانی قهرمانی کشور، شطرنج در دو بخش آقایان و خانم ها موفق شدند، مقام دوم و سوم سطح کشور را به خود اختصاص دهند.


حدود 900 نفر در خراسن شمالی تحت پوشش هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان هستند که از این تعداد 70 درصد خانم و 30 درصد آقا هستند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است