تیم تهران رتبه اول مسابقات تیراندازی با کمان جام احیای دریاچه ارومیه را کسب کرد

تیم تهران رتبه اول مسابقات تیراندازی با کمان جام احیای دریاچه ارومیه را کسب کرد

13 مرداد 1396

مرتضی رنجی با اشاره به اینکه تیم های ' آرمان ب' تهران و ' مبین' قم ‌در مقام های دوم و سوم در این بخش دست یافتند، ادامه داد: در بخش میکس تیمی ریکرو نیز تیم های ' آرمان الف'، 'آرمان ب'، 'آرمان ج' رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.


وی با اشاره به نتایج تیمی بخش کامپوند نیز افزود: تیم های قم رتبه اول، البرز رتبه دوم و آرمان تهران رتبه سوم را در بخش بانوان و تیم های پتروکیمیاگر راد تهران رتبه اول، سپاهان اصفهان رتبه دوم و البرز رتبه سوم برادران را کسب کردند.


رئیس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر بخش ریکرو اضافه کرد: آرمان تهران رتبه اول، آذربایجان غربی رتبه دوم و پردیس پایتخت تهران رتبه سوم بخش بانوان و تیم های پایتخت تهران، آرمان تهران و پتروکیمیاگر راد تهران به ترتیب مقام های اول تا سوم برادران را در این بخش از آن خود کردند.


رنجی با اشاره به نفرات برتر رشته کامپوند بانوان اظهار کرد: نازنین بخت‌پور و شادی السادات قریشی از البرز و افسانه شفیعی از اصفهان به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.
وی ادامه داد: نیما محبوبی از مازندران، مهرداد فلاحی از اصفهان و محسن شریف‌ زاده از تهران نیز مقام های اول تا سوم این مسابقات را در بخش کامپوند آقایان به دست آوردند.


رئیس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان غربی با اشاره به نفرات بر‌تر رشته ریکرو گفت: در بخش بانوان این رشته پارمیدا قاسمی از تهران مقام اول، صنم شجاع مهر و نگین وداد از آذربایجان شرقی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.


رنجی افزود: در بخش مردان در رشته ریکرو نیز مجید میر رحیمی از تهران در رتبه نخست ایستاد و صادق اشرفی و صدرا جمالی از آذربایجان شرقی رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.


وی بیان کرد: این مسابقات مرحله سوم رنکینگ کشوری و مرحله دوم جام احیای دریاچه بود که به مدت سه روز از / چهارشنبه 11 مرداد/ تا / جمعه 13 مرداد/ سال جاری در محل چمن ورزشی مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کاظمی در ارومیه برگزار شد.


138 ورزشکار از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان، البرز، تهران، قزوین، کرمان، گیلان، لرستان، مازنداران، قم، همدان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، خوزستان، تهران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در این رقابت ها حضور داشتند.


همچنین سه ورزشکار خانم و یک ورزشکار آقا از کشور جمهوری آذربایجان و چهار ورزشکار جانباز و معلول در رشته های ریکرو و کامپوند در رده سنی آزاد با هم به رقابت پرداختند.


این مسابقات به صورت مقدماتی و تک حذفی برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر بخش به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت می شوند؛ 10 داور و سه نفر در بخش کمیته فنی این مسابقات را قضاوت کردند.


 تیراندازی با کمان ورزشی است کم خطر و سرگرم کننده برای همه سنین به شمار می رود و باعث افزایش تمرکز و مهارت تعیین هدف می شود؛ این رشته از ورزش های توصیه شده پیامبر اسلام نیز به شمار می رود.


تمرینات بدنی کافی در جهت کسب حالت های خوب بدنی امری ضروری برای ورزشکاران این رشته ورزشی است و اگر فرد از لحاظ بدنی فعال نباشد، نمی تواند از کمان خود انتظار داشته باشد که در تمام طول مسابقه در دست هایش محکم و بدون لرزش باقی بماند.


فعالیت در رشته ورزشی تیرندازی با کمان با 2 نوع سلاح در جهان متداول است، یکی کمان ریکرو و دیگری کمان کامپوند؛ شکل ساده، ابتدائی و سنتی کمان را ریکرو می نامند که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و همچنان در ورزش تیر و کمان کاربرد دارد و در تمرین ها و مسابقات ورزشی از آن استفاده می شود.


کامپوند نیز نوع پیشرفته کمان است که به وسیله ادوات مکانیکی مجهز شده است.


رشته تیراندازی با کمان در ابتدای تأسیس آن در ایران به صورت یک کمیته و انجمن تحت نظارت فدراسیون تیراندازی در ایران کار خود را شروع کرد و در ژوئن سال 1997 میلادی به عضویت رسمی فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان درآمد؛ تا قبل از سال 1381 این رشته ورزشی به صورت یک کمیته و انجمن تحت نظارت فدراسیون تیراندازی فعالیت می کرد و در واقع این رشته ورزشی مهجور و ناشناخته باقی مانده بود و فاقد یک سیستم منسجم جهت ساماندهی و سازماندهی کمانداران و مربیان و علاقه مندان به این رشته و برگزاری کلاس های آموزشی، داوری، مربیگری، شناسایی و جذب استعدادهای ورزشی، برگزاری مسابقات داخلی، اعزام به مسابقات برون مرزی و کسب مدال و عناوین قهرمانی بود تا اینکه در آبان سال 1381 با موافقت ریاست وقت سازمان تربیت بدنی این کمیته از فدراسیون تیراندازی منفک و به صورت فدراسیون مستقل تیراندازی باکمان آغاز به کار کرد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است