آگاهی مردم نسبت به خدمات تخصصی بهزیستی پایین است

آگاهی مردم نسبت به خدمات تخصصی بهزیستی پایین است

17 مرداد 1396

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی البرزگفت: بدون جذب مشارکت‌های مردمی، خدمات رسانی به جامعه هدف دشوار است.

 

‌ طاهره نظم ده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهارکرد: فعالیت‌های بهزیستی تنها به خدمات رسانی به معلولان محدود نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: برای این سازمان وظایف متعددی تعریف شده‌که بخش عمده ای از جامعه نسبت به آنها اطلاعات کمی دارند.


وی افزود: ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد، رسیدگی به وضعیت کودکان و زنان‌کار وخیابان، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به‌گروه‌های هدف  و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها، كمك به تأمین مسكن مددجویان و بازتوانی معتادان از دیگر وظایفی است که این سازمان برعهده دارد.


وی توضیح داد: با توجه به این‌که بهزیستی با طیف‌ گسترده‌ای از مددجویان سروکار دارد، نمی تواند با اعتبارات محدود خود از عهده تامین همه نیازهای آنان بربیاید.


این مسئول با اشاره به ضرورت مشارکت خیرین و نیکوکاران برای تحقق اهداف بهزیستی اضافه‌کرد: بهزیستی برای اینکه بتواند از عهده تامین نیازهای جامعه هدف خود بربیاید به رشد توسعه مشارکت‌های مردمی امیدوار است.


نظم ده افزود: اطلاع رسانی برای افزایش‌آگاهی مردم از مقوله بهزیستی، رفاه اجتماعی و ضرورت مشاركت آنان، ارتباط با مردم و اتخاذ سیاست درهای باز سازمان برای امور خیرخواهانه، هدایت مردم به همكاری در امور خیریه و بهره‌گیری از روش‌های حسنه در این امور ازکارهایی است که برای جذب مشارکت مردمی انجام شده است.


معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی البرز گفت: از مسئولان استان و همچنین اصحاب رسانه درخواست داریم تا با تغییر نگرش مردم نسبت به خدمات بهزیستی، این نهاد را در جذب مشارکت‌های مردمی برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان یاری‌ کنند.

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است