خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

21 مرداد 1396

نوید عسگری : حق هر کودکی است که در صورت نیاز از خدمات توانبخشی استفاده کند و سلامت، زندگی سالم و پیشگیری از معلولیت حق تمام فرزندان، زنان و مردان کشور در راستای عدالت در سلامت است.

 

عضو کمپین سکته مغزی بیان کرد: ما در جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواستار تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستیم و از بیماران تحت درمان حمایت می‌کنیم، از مسئولان نظام سلامت نیز می‌خواهیم تا در کابینه جدید نگاه تازه‌ای به مددجویان توانبخشی کشور داشته باشد و این حوزه را بازتوانی کنند.

 

وی گفت: جامعه توانبخشی کشور خواستار اختصاص بودجه برای بیمه کاردرمانی و گفتار درمانی است که متاسفانه هنوز هیچ خبر نویدبخشی در این حوزه نداریم.

 

عسگری تصریح کرد: درخواست فارغ التحصیلان توانبخشی کشور، کارشناسانتوانبخشی و اساتید این عرصه از وزیر بهداشت و وزیر رفاه تخصیص بودجه برای تحت پوشش قرار دادن بیمه ای خدمات توانبخشی کاردرمانی و گفتار درمانی است، زیرا خدمات توانبخشی روندی طولانی مدت برای خانواده‌های دارای فرزند معلول دارد و با هزینه‌های که کلینیک‌های توانبخشی‌دریافت می کنند، همه خانواده‌ها امکان استفاده از خدمات را ندارند که وارد درمان توانبخشی نمی‌شوند یا در میانه راه، درمان را متوقف می کنند.

 

وی با اشاره به سخنان رئیس سازمان نظام پزشکی و وزیر بهداشت اظهار کرد: هر سال شاهد خانواده‌هایی با کودکان معلولیت ذهنی یا جسمی، افرادی با اختلالاتروانپزشکی،  مشکلات گفتار و زبان، سکته و ضربه مغزی مواجه هستیم که به صورت مستقیم با خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی ارتباط دارند، اما تمهیدات لازم برای این گروه‌ها از سوی نظام سلامت کافی و جامع نیست.

 

این کارشناس کاردرمانی پوشش بیمه‌ای خدمات گفتار و کاردرمانی را ازمطالبات جامعه توانبخشی دانست و یادآور شد: عدم پوشش بیمه‌ای، کاهش کیفیت زندگی مددجویان، کوچ نخبگان توانبخشی و تضعیف نظام سلامت را در پی دارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است