نخستین پایگاه خبری ویژه معلولان در اصفهان راه اندازی می شود

نخستین پایگاه خبری ویژه معلولان در اصفهان راه اندازی می شود

26 مرداد 1396

مدیر اسبق خانه مطبوعات اصفهان گفت: نخستین پایگاه خبری ویژه معلولان با همکاری خود آنها در اصفهان راه اندازی می شود.

 

 جمعی از خبرنگاران معلول با سعید صادقی دیدار کرده و راه اندازی پایگاه خبری معلولان در آینده ای نه چندان دور را کلید زدند.

 

در ابتدای جلسه، مدیر اسبق خانه مطبوعات اصفهان به عنوان نماینده پایگاه خبری معلولین به ارائه گزارشی از گام های برداشته شده در جهت آموزش و تربیت خبرنگاران معلول در طول سال های گذشته پرداخته و گفت: از آنجایی که مشکلات معلولین آنقدر زیاد است که نمی توان آن را به شماره در آورد و راهکارهای مختلف پاسخگوی آن نبوده با مشورت جمعی از معلولین و پس از سی سال تجربه کار خبری و کار با معلولیت های مختلف به این نتیجه رسیدیم که فرهنگسازی شاه کلید حل مشکلات خواهد بود.

 

منصور گلناری افزود: تا زمانی که جامعه نداند و آگاه نشود که معلولین چه کسانی هستند و چه می خواهند امیدی نیست که مشکلات آنها حل شود. البته ساخت فیلم ها و کلیپ های مختلف نیز راهگشای فرهنگی برای آنها نبوده چرا که از خود این افراد در جهت ساخت و پرداخت این کلیپ ها استفاده نشده است. اما پایگاه خبری مقوله ای است که در آن خود معلولین به ارائه اخبار مرتبط با خود به تمام کشور و مردم می پردازند و ضمن نشان دادن توانمندی های خود اطلاعات مهم و کاربردی را در اختیار دیگران قرار می دهند.

 

مدیرکل بهزیستی اصفهان عضو افتخاری پایگاه خبری معلولان اصفهان شد

 

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی پایگاه خبری معلولین در شهر اصفهان گفت: این حرکت ارزنده برای اولین بار در شهر اصفهان و در کشور ایران انجام گرفته و شنیدن این خبر برای ما بسیار مسرت بخش بوده است.

 

وی ادامه داد: این پایگاه می تواند نقطه اشتراکی میان بهزیستی و معلولین باشد تا هر دو در یک جبهه گام برداشته و مشکلات را کنار بزنیم.

 

سعید صادقی افزود: نقش فضای مجازی و رسانه ها را نباید نادیده گرفت. این مقوله به عنوان عضو سوم هر خانواده هستند که در کنار تمامی مردم حضور دارند بنابر این می توان بهترین و شایسته ترین استفاده ها را از آنها به کار بست.

 

وی ضمن تقدیر از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: خوشحال می شوم اگر مرا به عنوان اولین عضو و خبرنگار افتخاری پایگاه خبری خود پذیرفته و همکاری مرا قبول کنید. من در سال های پیش به خبرنگاری علاقه داشته و و قلم زدن را از افتخارات خود می دانم حال اگر در کنار معلولین به انتشار خبر، کمکی کرده باشم این افتخار دو چندان خواهد شد.

 

در پایان جلسه محمد جواد خادمی خبرنگار نابینای خبر گزاری مهر به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسایل مثبت و منفی در کار خبری از دیدگاه یک معلول پرداخت و گفت: راه اندازی پایگاه خبری معلولین فرصتی ویژه برای آن است تا ایده ای از ما برای ما اجرایی شود. ما معلولین باید خوراک رسان جامعه در خصوص مسایل مرتبط با خودمان باشیم تا فرهنگی غنی داشته باشیم.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است