دکتر سورنا ستاری با مهندس احمد میرزاخانی دیدار کرد

دکتر سورنا ستاری با مهندس احمد میرزاخانی دیدار کرد

13 شهریور 1396

در ادامه ملاقات گروه­ های مختلف مردم با مهندس احمد میرزاخانی پدر زنده­ یاد پروفسور مریم میرزاخانی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان به اتفاق دکتر علینقی مشایخی بنیانگذار دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف با ایشان دیدار و گفت­و­گو کرد.

به گزارش روابط­ عمومی مجتمع رعد؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ابراز تسلیت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی، افزود: در زمان تحصیل زنده­ یاد مریم میرزاخانی در ایران همکاری­ های علمی مشترکی با یکدیگر داشته ­اند و برای ماندگار شدن نام این دانشمند نابغه باید مراکز علمی و فرهنگی فعالیت مشترکی را آغاز کنند.

دکتر ستاری با استقبال از تأسیس بنیاد پروفسور میرزاخانی، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاضر است، در این زمینه کمک­ های فکری لازم در خصوص شکل ­دهی ساختار یک بنیاد علمی با کیفیت ارایه دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن تأکید بر شناسایی استعدادهای درخشان علمی، افزود: استعدادهای جوان علمی کشور در عرصه علمی و اجتماعی گام ­های موفقی را برداشته­ اند و سهم قابل توجهی از کارآفرینی توسط شرکت­های دانش بنیاد مانند: اسنپ، تپ­سی و ... تأمین شده است.

دکتر ستاری با تأکید بر ضرورت توجه به دانش ­آموزان دوره دبیرستان، افزود: با شناسایی استعدادهای علمی دانش ­آموزان در 4 سال دبیرستان و حمایت از آنها و در نظر گرفتن جوایز علمی، استعدادهای جوان شناخته خواهند شد.

مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد ضمن قدردانی از حضور دکتر ستاری و دکتر مشایخی، افزود:  مهم­ترین رسالت مجتمع رعد حمایت از استعدادهای ناشناخته توان­ یابان است و طی این سال­ها تلاش کرده تا زمینه ­های رشد این گروه از شهروندان را مهیا کند.

رئیس هیأت مدیره رعد با اشاره به کشف استعدادها، افزود: یکی از مصادیق الگوسازی چهره­ های موفق علمی و از جمله مریم میرزاخانی، حمایت از استعدادهای جوان و موفق علمی کشور است و تأسیس بنیادی که وظیفه­ شناسایی و  حمایت این جوانان را بر عهده بگیرد،  خدمت ارزشمندی به جوانان با استعداد ایران محسوب می­شود.

در قسمتی از این ملاقات ضمن بازدید از قسمت­ های مختلف مجتمع رعد و مرکز آموزش علمی کاربردی رعد که نخستین مرکز آموزش عالی مناسب ­سازی شده افراد دارای معلولیت در کشور است، موافقت شد از طریق مرکز تحقیقات فناوری ­های توانبخشی عصبی هوشمند شهید موفقیان وابسته به دانشگاه صنعتی شریف یک دستگاه اکسوپد(ربات اسکلت بیرونی) برای توانبخشی و کمک به راه رفتن افراد دارای معلولیت به مجتمع رعد اهدا شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است