المپیکی یا پارالمپیکی بودن ورزش‌های ناشنوایان تعیین تکلیف شود

المپیکی یا پارالمپیکی بودن ورزش‌های ناشنوایان تعیین تکلیف شود

19 شهریور 1396

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: به‌رغم گذشت ۹۰ سال از برگزاری اولین المپیک، هنوز مشخص نیست ورزش‌ ناشنوایان المپیکی است یا پارالمپیکی که لازم است در این زمینه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

 

 محمدرضا تابش در مراسم افتتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور در ورزشگاه شهید نصیری یزد با اشاره به اهمیت فعالیت های ورزشی برای جامعه به ویژه جامعه معلولان کشور اظهار داشت: دولت و مجلس برای گسترش ورزش به ویژه در بین ناشنوایان تلاش‌های خوبی انجام داده اند و در صدد گسترش این فعالیت ها هستیم.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: در جلساتی که با رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان برگزار شده، مقرر شد تا در مجلس جلسه ای با حضور نمایندگان عضو فراکسیون ورزش مجلس و کمیسیون فرهنگی ورزش برگزار کنیم تا بتوانیم همکاری و تعامل بیشتری میان این دو بخش ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که ناشنوایان به ویژه در حوزه ورزش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: حدود ۹۰ سال از برگزاری مسابقات المپیک می گذرد اما هنوز مشخص نیست که ورزش ناشنوایان المپیکی است یا پارا المپیکی و تکلیف این موضوع باید مشخص شود.

 

تابش همچنین تفاوت دیدگاه مسئولان ورزش کشور به ویژه در بحث اهدای جوایز به ورزشکاران را نادرست خواند گفت: جوایزی که به قهرمانان ورزشی ناشنوا اهدا می‌شود، تناسبی با جوایز سایر قهرمانان المپیکی و جهانی ندارد و لازم است در این زمینه تصمیم گیری سریع و جدی انجام شود.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: در مورد استخدام قهرمانان ناشنوا و استفاده از سایر امتیازاتی که به دیگر قهرمانان تعلق می گیرد نیز باید اقدامات جدی انجام شود که در این زمینه پیگیری‌های لازم به زودی آغاز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران ناشنوا افتخارات بسیاری برای کشور به وجود آورده اند بنابراین باید حمایت شوند تا بتوانند درخشش بیشتری داشته باشند، افزود: ورزشکاران ناشنوا در مسابقات المپیک که در ترکیه برگزار شد، یا یک پله صعود نسبت به المپیک قبلی، رتبه هفتم را کسب کردند و مدال‌های بسیاری برای کشور به ارمغان آوردند.

 

تابش اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و مسئولان ورزشی و تعامل آنها با فراکسیون ورزش مجلس، بتوانیم مشکلات ناشنوایان و دیگر ورزشکاران تلاشگر در رشته‌های مختلف ورزشی را برطرف کنیم.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است