توزیع کتاب های درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه انجام شد

توزیع کتاب های درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه انجام شد

26 شهریور 1396

مجید قدمی : 130 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه اعم از نابینا ، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی بطور تلفیقی سال تحصیلی را در مدارس عادی آغاز خواهند کرد و گروههای کم توان جسمی حرکتی ، چند معلولیتی و معلولیت شدید نیز در یک هزار و 570 مدرسه خاص و زیر نظر این سازمان ادامه تحصیل می دهند.


وی با بیان اینکه هدف سازمان مدارس استثنایی قرارگرفتن این دانش آموزان در کنار دیگر دانش آموزانی است که در مدارس عادی تحصیل می کنند گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه حق حضور در جامعه و قرار گرفتن در کنار همکلاسی های عادی خود را دارند و این روش برای شکل گیری آینده آنان بسیار اهمیت دارد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با بیان اینکه آمار تحت پوشش دانش آموزان آسیب دیده و بازمانده از تحصیل رشد چشمگیری داشته و دانش آموزان چند معلولیتی به حداقل کاهش یافته است ، اظهار کرد: خانواده هایی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نکرده اند، به مراکز آموزش و پرورش مناطق مراجعه و از امکانات رایگانی که فراهم شده ، بهره برداری کنند.


رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنائی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به مدرسه تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت افزود: طرح سنجش سلامت برای تست شنوایی و بینایی سنجی و همچنین ضریب هوشی این گروه از بچه ها برای ثبت نام در مدارس عادی و یا خاص است .


قدمی با اعلام اینکه کتاب های درسی با خط بریل ویژه دانش آموزان نابینا تهیه و به همراه کتاب های پایه جدید به استانها ارسال شد ، اظهار کرد: کار مناسب سازی مدارس خاص با توجه به افزایش 50 درصدی بودجه نسبت به سالهای قبل ، برای سال تحصیلی جدید انجام شد و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی بخصوص مناطق محروم و دور افتاده بطور رایگان و دیگر مناطق بطور مشترک تا 70 درصد از سوی دولت و 30 درصد هم توسط اولیا ، در سال تحصیلی جدید انجام خواهد پذیرفت.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و در صورت تامین بودجه دریافت هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس خاص در کشور بطور کامل رایگان انجام خواهد شد.
وی گفت: از دولت و معاون ریاست جمهوری در خصوص تامین نیروی انسانی خواستارکمک به این سازمان هستیم تا برنامه های خود را به پیش ببریم و از طرفی دیگر مدارس استثنایی نیاز به خدمات توانبخشی دارد که باید مجوزهای لازم برای استخدام نیروهای کاردرمانگر ، شنوایی سنج و فیزیوتراپ انجام شود.


قدمی از سرمایه گذاری سازمان بر روی آموزش اولیاء دانش آموزان خبر داد و افزود: انجمن اولیای مرکزی کودکان استثنایی را راه اندازی کردیم با کمک اساتید دانشگاه صنعتی شریف و در سطح کشور آموزش های این گروهها را گسترده کردیم و حمایت های جانبی را سازمان از آنان خواهد داشت و هرچقدر در این زمینه قدم برداشته شود موجب پیشگیری از بروز معلولیت و همچنین ارتباط خانواده ها با فرزند معلول آنان خواهد بود.


در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه به دنبال بروز کردن دانش علمی سازمان در گروههای مختلف هستیم چرا که این رویه موجب تغییر نگرش و ارتقاء توانمندی و مهارت می شود و لذا از طریق برپایی دوره های ضمن خدمت به این الگوی مطلوب دست خواهیم یافت و از این رو افزایش دوره های ضمن خدمت برای معلمین استثنایی یکی از اهداف سازمان است اعتبار ویژه ای را برای افزایش این دوره ها در نظر گرفته ایم و بطور متمرکز در تهران و برخی دوره ها را در استانها برگزار خواهیم کرد.


قدمی همچنین از اجرای طرح خدمات حمایتی در تمامی مدارس استثنایی و پرداخت هزینه های درمانی ، دارویی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی 97-96 خبرداد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است