«مناسب‌سازی و اشتغال نابینایان»، دغدغه‌ای که باید دیده شود

«مناسب‌سازی و اشتغال نابینایان»، دغدغه‌ای که باید دیده شود

1 آبان 1396

استاندار سمنان بر ضرورت تلاش برای اشتغال معلولین در دو بخش دولتی و غیردولتی تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه و مطالبه نابینایان و کم‌بینایان اشتغال است.

 

دکتر «محمدرضا خباز» در دیدار با اعضای اعضاء انجمن نابینایان استان سمنان که با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد با بیان این‌که نابینایان کم‌توان هستند نه معلول اظهار کرد: اصلی‌ترین درخواست نابینایان و کم‌بینایان استان، اشتغال است و اگر همه تلاش خود را در این بخش به کار ببریم، افراد پس از شاغل شدن به آرامش رسیده و می‌توانند تشکیل زندگی دهند.

 

وی ادامه داد: البته اشتغال را نباید فقط محدود به اشتغال دولتی دانست، از این‌رو بهتر است برای جذب این عزیزان در بخش‌های غیردولتی نیز تلاش شود و چنانچه در ادامه موقعیت‌های دولتی بیشتری ایجاد شد، آن‌ها نیز در این بخش مشغول شوند از این‌رو نباید تنها به جذب آن‌ها به دستگاه‌های دولتی بسنده کرد، چون ممکن است فرآیند جذب همه آن‌ها طولانی شود.

 

 خباز با بیان این‌که نابینایی نقص نیست، از همین‌رو نباید به این افراد معلول بگوییم بلکه اطلاق «کم‌توان جسمی» واژه دقیق‌تری است، گفت: نابینا شدن حتی برای پیامبران عظام الهی نیز بوده لذا این کم‌توانی نباید مانع از رشد افراد شود.

 

وی با ابراز خرسندی از دیدار با نابینایان افزود: جای بسی خوشحالی است که در خدمت شما شخصیت‌های بافضیلت هستم و این جلسه و تلاشی که برای برطرف کردن مشکلات مردم صورت می‌گیرد قطعاً ذخیره آخرت همه ما خواهد شد.

 

این مقام ارشد اجرایی خطاب به نابینایان سمنانی گفت: من به شما که با وجود برخی ناتوانی‌ها می‌کوشید که نقش مؤثری در جامعه خود ایفا کنید، افتخار می‌کنم.

 

استاندار سمنان با اشاره به نعمات فراوان الهی به بندگان اظهار کرد: خدا اگر نعمت بینایی را از شما سلب کرده، در ابعاد دیگر نعمت‌ها را تکمیل کرده و چه بسا این امتحانی الهی است چون ما مسلمان هستیم و معتقدیم که داده‌ها و نداده های پروردگار امتحان الهی است.

 

وی خدمت به جامعه معلولان و نابینایان را محدود به یک روز خاص ندانست و تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان توفیق خدمت را فقط به یک روز خاص در سال محدود نکرده و این جلسات در شهرستان‌های استان توسط فرمانداران ادامه داشته باشد.

 

خباز با اشاره به سابقه خدمت سه ساله خود در جایگاه قائم مقام ریاست و معاونت در بهزیستی کشور یادآوری کرد: شاید اگر همه ادوار خدمتم در دوران معلمی و نمایندگی مجلس را با آن دوران مقایسه کنم، هرگز با آن سه سال برابری نخواهد کرد، چون به مجموعه‌ای خدمت می‌کردیم که قلوب شکسته آن‌ها، جایگاه پروردگار است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان این‌که خداوند متعال در مقام مناجات به حضرت موسی فرموده اگر من انسان بودم آرزویم این بود که گره‌ای از مشکلات دیگر انسان‌ها بگشایم بر لزوم تلاش همه مسئولان برای برطرف کردن مشکلات آحاد مردم و خصوصاً معلولین تأکید کرد.

 

استاندار سمنان با اشاره به مشکل معلولین و نابینایان در خصوص لزوم مناسب‌سازی معابر شهری وعده داد: مطالبه معلولین و نابینایان درخصوص مناسب‌سازی و مبلمان شهری را از طریق معاونت عمرانی استاندار به شهرداری‌ها و دیگر مسئولان ذی‌ربط منتقل و پیگیری کند.

 

«علیرضا ایزدپور» مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز از وجود بیش از 1500 نابینا و کم‌بینا در استان سمنان خبر داد و گفت: اشتغال یکی از اصلی‌ترین مشکلات این قشر است و در این راستا در سال گذشته برای 207 نفر شغل و برای 120 نفر بستر شغلی ایجاد شد.

 

وی از کمک 30 میلیون تومانی به هیئت ورزشی معلولین و جانبازان استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر این 35 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه نابینایان سازمان بهزیستی استان نیز هزینه شد.

 

 اشتغال و ضرورت مناسب‌سازی معابر شهری و ورودی دستگاه‌ها، نهادها و اماکن عمومی مهم‌ترین مطالبه نابینایان سمنانی از مسئولان بود که استاندار سمنان با اظهار شعف از این دیدار وعده داد از طریق مسئولان ذی‌ربط پیگیر رفع این مشکلات شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است