7 هزار و 700 نفر در شهرری از خدمات آموزشی بهزیستی بهره مند شدند

7 هزار و 700 نفر در شهرری از خدمات آموزشی بهزیستی بهره مند شدند

17 آبان 1396

سید رحیم فاضلی نژاد : این آموزش ها با همکاری آموزش و پرورش ،سمن ها و شهرداری های بخش ها ی شهرری و شهررداری منطقه 20 تهران برگزار شده است.


وی اظهار کرد: در این دوره های آموزشی، آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی ، کنترل خشم و استرس داده شده است.


وی خاطرنشان کرد: زنان آسیب دیده، متقاضیان طلاق، کودکان آزار دیده، دختران و پسران فراری از جمله افرادی هستند که از خدمات اجتماعی بهزیستی شهرری برخوردار شدند.


فاضلی نژاد اضافه کرد: 10 مرکز مشاوره ای و یک مرکز ژنتیک در این شهرستان خدمات پیش از دوران بارداری و کاهش طلاق و دیگر معضل های اجتماعی را ارائه می دهند که در این ارتباط توانسته ایم، خدمات مشاوره ای خوبی را ارئه دهیم.


وی کودک آزاری و فرار از منزل را شایعترین معضل اجتماعی در جنوب تهران بیان کرد و گفت: در راستای کاهش این آسیب های اجتماعی باید فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.


وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 200 تماس با مرکز اورژانس اجتماعی شهرری برقرار شد که بیشتر این تماس ها مربوط به کودک آزاری و فرار از منزل بوده است.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه خط تلفن 123 را به عنوان پل ارتباطی مردم برای بیان مشکلات و موضوعات اجتماعی خود با کارشناسان بهزیستی عنوان کرد و گفت: این مرکز توسط مشاورانی حرفه ای به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند.


وی درخصوص همکاری قوه قضاییه با اورژانس اجتماعی نیز یادآورشد: همکاری خوب نهادهای اجرایی از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه در پیشبرد اهداف اورژانس اجتماعی موثر بوده است.


18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است