اعزام یک کماندار معلول به بازیهای پاراآسیایی جوانان امارات

اعزام یک کماندار معلول به بازیهای پاراآسیایی جوانان امارات

20 آبان 1396

رییس انجمن تیر و کمان معلولان از اعزام تنها یک کماندار به بازی‌های پاراآسیایی جوانان در امارات خبر داد.

 

مجید کهتری : با توجه به این که مسابقات پاراآسیایی جوانان در رده سنی زیر 18 و 20 سال برگزار می‌شود و در این رده سنی تنها محدثه کهنسال را داریم، او به عنوان تنها کماندار اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی امارات خواهد بود. البته وی به دلیل برخی از مشکلات به مدت یک سال از اردوی تیم‌ ‌ملی دور بود و مدت کوتاهی است که به تیم ملی تیروکمان محلق شده است. سعی داریم با انجام کارهای روحی و روانی و تکنیکی، تاکتیکی او را برای بازی‌های پاراآسیایی امارات آماده کنیم. امیدوارم که در این مدت کوتاه و قبل از اعزام کهنسال به بازی‌های پاراآسیایی، این ورزشکار را به شرایط مسابقه برسانیم.

 

وی همچنین درباره وضعیت زهرا نعمتی با توجه به آسیب‌دیدگی‌ کتف دستش، افزود: آسیب‌دیدگی‌ زهرا نعمتی تا حدودی درمان شده و ما سعی می‌کنیم که فشار مضاعفی به او وارد نکنیم تا بتوانیم او را برای مسابقات آینده آماده کنیم. البته نعمتی با همین وضعیت توانست در مسابقات اخیر به مدال طلا دست پیدا کند، اما به‌ هر حال فشار زیاد به ناحیه آسیب‌دیده سبب می‌شود تا این ورزشکار حرفه‌ای عملکرد موفقی نداشته باشد.

 

کهتری ‌اضافه کرد: سعی ما بر این است تا برنامه تمرینی او را بر اساس آسیب‌دیدگی‌ و قدرت بدنی‌اش تنظیم کنیم تا به مرور زمان آسیب‌دیدگی‌ کتف دستش مرتفع شود تا بتواند در سال آینده عملکرد موفقی در بازی‌های جاکارتای اندونزی داشته باشد. البته در حال‌ حاضر در مسافت 70 متر تیر می زند و من یقین دارم با یخ درمانی و ماساژ روی کتف دست آسیب‌دیده می‌توانیم او را دوباره به اوج آمادگی برسانیم.

 

رییس انجمن تیروکمان معلولان خاطر نشان کرد: برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا 12 اردو از امسال تا زمان اعزام به این بازی‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم در طی این مدت بهترین کمانداران خود را برای بازی‌های پاراآسیایی انتخاب کنیم.

 

وی درباره برنامه‌های تیم ملی تیروکمان معلولان گفت‌: بنا داریم تا پایان امسال بیشتر روی بدنسازی کمانداران کار کنیم تا پس از رسیدن به اوج آمادگی از نظر بدنی، آنها را برای مسابقات سال آینده آماده کنیم. بنابراین امسال برنامه خاصی از نظر مسابقاتی نداریم و بیشتر به دنبال آماده سازی کمانداران از نظر قدرت بدنی هستیم.

 

رییس انجمن تیروکمان در پایان خاطر نشان کرد: کمانداران حاضر در اردو باید به این مساله پی ببرند که هیچ تعهدی برای اعزام کمانداران ملی به مسابقات مهم وجود ندارد و هر کمانداری که رکوردش در حد مدال باشد، شانس حضور در تورنمنت‌های مهمی همچون بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را خواهد داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است