ترغیب حداکثری نابینایان و کم بینایان به ورزش

ترغیب حداکثری نابینایان و کم بینایان به ورزش

21 آبان 1396

وزبه زورقی با بیان اینکه حدود 2 هزار نابینا و کم بینا طبق آمار اداره کل بهزیستی در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 10 درصد عضو هیات نابینایان و کم بینایان استان هستند و به صورت آماتور و حرفه ای به ورزش می پردازند.


وی اضافه کرد: این ورزشکاران در رشته های مختلفی نظیر گلبال، فوتبال، فوتسال، دوومیدانی، دوچرخه سواری، جودو، تکواندو و شنا مشغول به فعالیت هستند.


زورقی فعال کردن رشته های ورزشی جدید و جذب حداکثری کم بینایان و نابینایان را از عمده ترین اهداف هیات عنوان و خاطر نشان کرد: مشکلات مالی و عدم نبود زیر ساخت ها و امکانات، سبب ایجاد مشکلاتی برای این ورزشکاران و عدم گرایش این قشر از جامعه به ورزش شده است.


وی با اشاره به اجرای طرح استعداد یابی برای این قشر از جامعه گفت: با این وجود تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا با استفاده از امکانات موجود علاوه بر شناسایی استعدادهای جدید، بتوانیم بخش عظیمی از آنان را وارد فضای جامعه و به خصوص ورزش کنیم.


رئیس هیات نابینایان وکم بینایان البرز درادامه با اشاره به راه اندازی زمین چمن مصنوعی فوتبال ویژه نابینایان و کم بینایان افزود: این زمین چمن با اعتبار 300 میلیون تومان در آذرماه سال جاری، همزمان با روز جهانی معلولان به بهره برداری می رسد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است