لغو اعزام تیم فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی جوانان به دلیل مشکلات مالی

لغو اعزام تیم فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی جوانان به دلیل مشکلات مالی

23 آبان 1396

دبیر فدراسیون ناشنوایان از لغو اعزام تیم ملی فوتسال ناشنوایان در رده سنی جوانان به مسابقات جهانی تایلند خبر داد.

 

مهران تیشه‌گران  درباره علت لغو اعزام تیم ملی فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی تایلند اظهار کرد: مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان در رده سنی جوانان از سوم آذر در بانکوک تایلند برگزار می‌شود که قرار بود تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در این تورنمنت 29 آبان عازم تایلند شود که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون، شرایط اعزام فراهم نشد.

 

وی گفت: بعد از بازیهای المپیک ناشنوایان و المپیاد که یزد، فدراسیون هزینه‌های سنگینی را برای شرکت در این دو رویداد بزرگ متقبل شد و از نظر مالی در تنگنا قرار گرفت. البته وزارت ورزش و جوانان قبل از حضور در المپیک 50درصد از بودجه مصوب را که مبلغ یک میلیارد تومان برای سال 96 بود به فدراسیون پرداخت کرد و منتظر بودیم مابقی بودجه نیز پرداخت شود تا دغدغه‌ای برای اعزام تیم ملی فوتسال ناشنوایان نداشته باشیم. هر چند تلاش زیادی نیز برای جذب اسپانسر از طریق فدراسیون صورت گرفت، اما به هر صورت تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و در نهایت تصمیم گرفتیم تیم را به این مسابقات اعزام نکنیم.

 

دبیر فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: چون مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان برای اولین بار در رده سنی جوانان برگزار می‌شد، دوست داشتیم در این تورنمنت حضور پیدا کنیم تا همانند بزرگسالان در رده سنی جوانان نیز تیم خود را مطرح کنیم، اما با توجه به محدود بودن بودجه، ترجیح دادیم کارهای دیگری را همچون پرداخت بدهی‌های ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و... که از المپیک ناشنوایان تا به امروز باقی مانده در اولویت قرار دهیم و بدهی‌های خود را با آنها تسویه حساب کنیم.

 

وی با اشاره به وضعیت بد مالی هیات‌ها و عدم حمایت اداره کل شهرستانها از ورزش ناشنوایان گفت: با وجود این که آذرماه مسابقات قهرمانی کشور والیبال و کشتی ناشنوایان را داریم، اما به دلیل این که اداره کل شهرستانها ورزش ناشنوایان را در اولویت آخر برنامه‌های خود قرار می‌دهند و هیات‌ها نیز از نظر مالی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، هنوز هیچ تیمی در والیبال برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور اعلام آمادگی نکرده و در رشته کشتی فقط 14 تیم‌ برای شرکت در مسابقات آمادگی خود را اعلام کردند.

 

منبع  : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است