برگزاری مراسم روز جهانی معلولان

برگزاری مراسم روز جهانی معلولان

13 آذر 1396

همچون سال­های قبل مراسم گرامی­داشت روز جهانی معلول با حضور جمعی از نیکوکاران، همکاران، مربیان، مسؤولان دستگاه­های اجرای مرتبط و نیز کار­آموزان مجتمع رعد در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ مراسم روز جهانی معلولان با اجرای موسیقی سنتی گروه هنر­جویان آغاز و در ادامه محمد رجایی­مقدم مدیر مرکز اطلاع­رسانی و نماینده دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران ضمن قرائت پیام دبیر کل، گفت: تاب­آوری در مرکزیت دسترسی به توسعه پایدار قراردارد در سال­های اخیر جامعه  بین­الملل پیشرفت چشمگیری در پیشبرد حقوق یک میلیارد انسان دارای معلولیت داشته است در عین حال افراد دارای معلولیت هنوز غالباً محروم از طراحی، برنامه­ریزی و اجرای سیاست­ها و برنامه­هایی هستند که بر زندگی آنان اثر دارند. آنان معمولاً در بازارهای کار و دسترسی به آموزش و سایر خدمات با تبعیض روبه رو می­شوند.

سپس مهندس احمدمیرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد با اشاره به فعالیت سی و سه ساله رعد در مورد فعالیت­های اخیر این مجتمع گفت: با هدایت منصوره پناهی مدیرعامل رعد، فضای جدیدی به وجود آمده که تمرکز اصلی بر روی اشتغال توان­یابان است. در واقع ما با نگاه به بازار کار، اشتغال  و مهارت­آموزی به توان­یابان کمک می­کنیم.

وی افزود: رعد با اقبال بسیار خوبی مواجه شده است و این مسؤولیت ما را سنگین­تر  می­کند و ما برای ادامه حیات و اثرگذاری بیشتر برنامه­ریزی کرده­ایم ، روی تحقیقات کار کنیم. ما در تمام اجزای زندگی افراد دارای معلولیت باید کارهای جدی پژوهشی انجام دهیم. همچنین ارتقای فرهنگ عمومی از طریق ورود تعداد بیشتری از توان­­یابان به جامعه باید پدید بی­آید.

مهندس میرزاخانی در پایان افزود: آرزوی شخصی من این است که روزی یکی از توان­یابان موفق شود پا جای پای مریم میرزاخانی بگذارد و جایزه فیلدز را دریافت کند.

در قسمتی دیگر از این مراسم دکتر کامران عاروان مدیر عامل جامعه معلولین ایران با حضور در جایگاه ضمن بر شمردن مشکلات سازمان­های فعال در حوزه معلولان، افزود: فرد محوری، عدم بهره­مندی از خرد جمعی، عدم وجود برنامه­های بلند مدت عدم ثبات مدیریت، عدم تأمین منابع و مصارف از عمده­ترین مشکلات مؤسسات فعال حوزه معلولان است.

وی افزود: با این وجود ظرفیت­های سازمان­های مردم نهاد شامل: مشارکت طلبی و همکاری جمعی، سرعت عمل، حساسیت به حل مشکلات انسانی و اجتماعی مهم­ترین سرمایه ­های این­گونه سازمان­ها محسوب می­شود.

در این مراسم علاوه بر هنرنمایی هومن لطفعلی و نواختن 2 قطعه از آثارش، گروه نمایش هنرجویان رعد نمایشنامه آسانسور را اجرا کردند.

در پایان این مراسم از اعضای شورای کارآموزان و هنرمندان خوشنویس که آثارشان در نمایشگاه پاراآرت توکیو 2017 به نمایش گذاشته شده بود، تجلیل شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است