افزایش 9.2 درصدی بودجه بهزیستی/تخصیص ردیف جداگانه برای امور مناسب سازی

افزایش 9.2 درصدی بودجه بهزیستی/تخصیص ردیف جداگانه برای امور مناسب سازی

21 آذر 1396

انوشیروان محسنی بندپی : در این بودجه به امر پیشگیری توجه خاصی شده است که البته اقدامات پیشگیرانه مورد توجه سازمان بهزیستی نیز هست. بودجه های مربوط به اقدامات پیشگیرانه در سازمان بهزیستی ، 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


وی خاطرنشان کرد: سال 97، فعالیت جدیدی به اقدامات سازمان بهزیستی کشور افزوده شده و آن اجرای اجباری غربالگری ژنتیک برای زوج ها طبق قانون برنامه ششم توسعه است تا از معلول زایی زوج ها جلوگیری شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نظارت بر مناسب سازی برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است بنابراین ردیف جدید بودجه ای برای رصد کردن و ارزیابی امور مناسب سازی دستگاه های دولتی و معابر اختصاص یافته است.


محسنی بندپی با اشاره به تبصره 14 قانون بودجه افزود: براساس آن دولت از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها -که قرار است یارانه نقدی برخی افراد حذف شود- ، اعتباراتی برای کاهش فقر مطلق در کشور هزینه می شود.


وی اضافه کرد: این اعتبارات از این محل، پس از ارزیابی های لازم جهت پرداخت مستمری به افراد پشت نوبتی کمیته امداد و بهزیستی مستحق ، هزینه خواهد شد.


وی یادآور شد: در حال حاضر 50 هزار نفر -که عمدتا سرپرست خانوار هستند- و 150 هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی قرار دارند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است