اجرای قانون جامع معلولان نیازمند عزم جدی دولت است

اجرای قانون جامع معلولان نیازمند عزم جدی دولت است

28 آذر 1396

 همایون هاشمی  در حاشیه بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت و گو با ایرنا افزود: قانون جامع معلولان در سال 83 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است ولی به خاطر اینکه برخی بندهای آن شامل نیم بها کردن بلیط معلولان، ایاب و ذهاب، مناسب سازی محیط شهری و مسکن معلولان متولی مشخصی ندارد، بر این اساس روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس برخی بندهای این قانون بازنگری خواهد شد.


وی ادامه داد: وزارت مسکن، شهرداری ها، وزارت کشور و نیروی انتظامی بعنوان دستگاه های متولی باید به تکالیف خود در خدمت رسانی به معلولان جامه عمل بپوشانند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف سازمان ملل در هزاره سوم از معلولیت پرداخت و گفت: معلولیت دیگر براساس نقص عضو تعریف نمی شود بلکه هر کسی که در جامعه مشارکت و خیر جمعی نداشته باشد جزو افراد معلول جامعه محسوب می شود.


وی ادامه داد: مشارکت و خیر جمعی افراد نسبت به جامعه خود خط کش و مبنای تعریف معلولیت به حساب می رود.


عصر امروز همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب و محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اجتماعی مجلس به همراه نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید کردند.


آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی است غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی که از 45 سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است. این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال 1351 با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.


آسایشگاه کهریزک هم اکنون در 420 هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و 750 نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است