کتابخانه ویژه نابینایان در استان همدان راه اندازی می‌شود

کتابخانه ویژه نابینایان در استان همدان راه اندازی می‌شود

11 دی 1396

حمیدرضا الوند در دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی همدان ضمن تشریح فعالیت های گسترده سازمان در حوزه های مختلف و طیف گسترده جامعه هدف، خواستار توجه به محدودیت های آنها و نیازهای خاص آنها شد.

 

حمیدرضا الوند گفت: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، پیشرفت است که یکی از راههای تحقق آن، ارتقاء سطح کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی باید به گروه های خاص هم خدمات ویژه ای ارائه دهند، گفت: امیدواریم با راه اندازی کتابخانه نابینایان بتوان به افراد نابینا وکم بینا خدمات ارائه کرد و در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی برای بهبود شرایط زندگی و فعالیت آنان اقداماتی صورت داد.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به مشکل ها و دغدغه های پیش روی نابینایان، بیان داشت: در واقع انتقال فرهنگ یکی از دغدغه اصلی نابینایان است که باید رسانه ها و خبرگزاری ها با فرهنگ سازی لازم و برنامه هایی مشخص توانمندی های قشر روشندل را به جامعه معرفی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی فضای اجتماع، گام دیگری در مسیر رسیدن به حقوق شهروندی نابینایان است، گفت: افراد دارای معلولیت بینایی نیاز دارند که در اجتماع حضور یابند، کارهای روزمره خود را انجام دهند و از این رو، به استفاده از مکانهای عمومی نظیرکتابخانه احتیاج پیدا می‌کنند.

 

الوند در ادامه از آمادگی بهزیستی استان همدان برای همکاری با نهاد کتابخانه های استان در راستای تسهیل روند خدمت رسانی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر کتابخانه ویژه نابینایان را راه اندازی کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه های استان همدان نیز از وجود بخش هایی در کتابخانه های استان ویژه نابینایان خبر داد و گفت: این اتفاق پاسخگوی نیازهای این مددجویان نیست و دسترسی مشکل به این کتابخانه ها، از جمله مشکلات این کتابخانه هاست.

 

عاطفه زارعی گفت: امیدواریم با همکاری بهزیستی استان کتابخانه ویژه نابینایان را با رعایت استانداردهای بهزیستی برای مددجویان و سهولت دسترسی در نقطه مناسبی از شهر راه‌اندازی کنیم.



منبع :مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است