بیش از نیمی از معلولان تحصیلکرده اردستان بیکار هستند

بیش از نیمی از معلولان تحصیلکرده اردستان بیکار هستند

16 دی 1396

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: 9.3 درصد از معلولان اردستان تحصلیل کرده هستند که 55 درصد از این افراد با داشتن تحصیلات عالیه دارای شغل نیستند.

 

محمدعلی مطلب زاده  با اشاره به توانمندی و ظرفیت قابل توجه معلولان برای ایفای نقش در جامعه اظهار کرد: هم اکنون در شهرستان اردستان 43 معلول تحصیلکرده در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی و ارشد وجود دارد که بیش از 55 درصد آنان بیکار هستند.

 

وی تاکید کرد: نگاه جامعه نسبت به معلولان باید تغییر کند. اشتغال و مناسب سازی اماکن همچنان مهم‌ترین دغدغه کنونی معلولان اردستان است که باید رفع شود. خدماتی همچون پرداخت شهریه کامل دانشجویان معلول، اولویت اشتغال برای معلولان تحصیلکرده، اعطای تسهیلات بانکی و معرفی به دوایر دولتی مبنی بر اجرای قانون 3 درصد حمایت از معلولین جهت استخدام و معرفی به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی وهمچنین در صورت پذیرش، پرداخت پنج سال حق بیمه کارفرما مواردی است که باید در اختیار معلولان قرار داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مسئله مناسب سازی باید شهرداری برای ساختمان‌های جدید وسواس بیشتری به خرج دهد، اضافه کرد: باید تمام مراکز دولتی و خصوصی مناسب سازی برای معلولین را انجام دهند اما برخی مکان‌ها به جای انجام کار، قانون را دور زده و مناسب سازی خوبی انجام نمی‌دهند.

 

مطلب زاده خاطرنشان کرد: وظیفه بهزیستی نظارت بر اجرای این قانون است و در جلساتی که امسال به منظور مناسب‌سازی اماکن عبور و مرور برگزار گردید، مقرر شد در ساخت سازه‌های جدید عمومی، شرایط لازم برای استفاده معلولان در نظر گرفته شود. البته شهرداری‌های شهرستان همکاری‌های خوبی را با بهزیستی در مناسب سازی انجام داده‌اند.

 

وی اشتغال را یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی معلولان عنوان کرد و افزود: شهرداری‌های شهرستان تاکنون حمایت و همکاری خوبی را با بهزیستی داشته‌اند اما این نیازمند آن است که همه دستگاه‌های اجرایی و خصوصی منطقه با نگاه حمایتی به اشتغال معلولین برخورد کنند.

 

مطلب زاده همچنین به پرداخت تسهیلات خود اشتغالی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 1 میلیارد و دویست و چهل میلیون تومان به مددجویان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است