از دست رفتن سهمیه های جهانی تیراندازان معلول ایران بخاطر تغییر قوانین

از دست رفتن سهمیه های جهانی تیراندازان معلول ایران بخاطر تغییر قوانین

17 دی 1396

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان با اشاره به تغییر یکسری قوانین تیراندازی در سال 2018 گفت: تغییر قوانین سبب شد تا سهمیه‌های جهانی خود را در تپانچه بادی بانوان از دست بدهیم.

 

حسین امیری : متاسفانه تغییر قوانین در تیراندازی بویژه در بخش تپانچه بادی بانوان و افزایش تعداد تیرها از 40 تیر به 60 تیر در زمان 75 دقیقه سبب شده تا تمام سهمیه‌هایی که پیش از این در مسابقات جهانی کرواسی در این ماده برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی را از دست بدهیم. بنابراین اگر بخواهیم در مسابقات جهانی کره جنوبی در تپانچه بادی بانوان حضور داشته باشیم باید قبل از شرکت در این مسابقات در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت کنیم و سهمیه‌های ورودی را کسب کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر قوانین به ضرر تیم تیراندازی بانوان شده است یا خیر؟ گفت: از نظر عملکردی هیچ تاثیری بر روی بانوان تیرانداز ندارد، چون پیش از این نیز در تمرینات ما سعی کردیم تیراندازان را با قوانین جدید وفق دهیم و به جای زدن 40 تیر همانند مردان 60 تیر را در 75 دقیقه بزنند. به هر صورت مشکلی با تغییر قوانین نداریم و تنها مشکل ما در حال حاضر کسب سهمیه‌های جهانی است. اگر بتوانیم سهمیه‌ها را کسب کنیم، در مسابقات جهانی کره جنوبی نیز با قوانین جدید در تپانچه بادی بانوان عملکرد موفقی خواهیم داشت.

 

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان اضافه کرد: با توجه به این که در اسفندماه مسابقات بین‌المللی امارات و فروردین مسابقات جهانی لهستان را در تمام ماده‌های تیراندازی پیش رو داریم، منتظر تصمیم فدراسیون هستیم تا امکان حضور تیراندازان در تپانچه بادی بانوان را در یکی از این دو تورنمنت فراهم کند تا هر چه سریعتر بتوانیم سهمیه‌های ورودی مسابقات جهانی کره جنوبی را کسب کنیم، در غیر این صورت فرصت شرکت در مسابقات جهانی را در تپانچه بادی بانوان که حرف اول را در جهان و آسیا می‌زنیم، از دست خواهیم داد.

 

امیری در پایان  پیرامون این پرسش که آیا در مسابقات جهانی کره جنوبی در هر دو ماده تفنگ و تپانچه بادی و خفیف شرکت خواهید کرد یا خیر؟ تصریح کرد: 4 سال پیش که این رقابتها در آلمان برگزار شد، تنها در رشته تپانچه شرکت کردیم، اما در این دوره از رقابتهای جهانی تصمیم داریم در هر دو ماده حضور قدرتمندی داشته باشیم. البته هنوز در تفنگ به خاطر کمبود فشنگ و برخوردار نبودن از فشنگ‌های خارجی ضعف داریم و نتوانسته‌ایم به جایگاه راضی‌کننده‌ای برسیم. هر چند در تمرینات از فشنگ‌های ایرانی استفاده می‌کنیم اما کیفیت فشنگ‌های خارجی را ندارد و برای ارتقاء رکورد تیراندازان باید در تمرینات نیز از فشنگ‌های خارجی استفاده کنیم تا خود را به سکو نزدیک کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است