سالن ورزشی اختصاصی نابینایان در تمام استان ها احداث می شود

سالن ورزشی اختصاصی نابینایان در تمام استان ها احداث می شود

17 دی 1396

 محمدرضا مظلومی در مجمع سالیانه انتخابات هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان کردستان اظهار کرد: هدف از احداث این سالن ها، سپری شدن اوقات فراغت ورزشکاران نابینا و کم بینا در این اماکن است.


وی با بیان اینکه کردستان دارای سالن اختصاصی ورزشی ویژه نابینایان است، افزود: ورزش نابینایان و کم بینایان، ورزشی خاص است و افراد خاصی در این حوزه فعالیت می کنند بنابراین مسئولان باید به ورزشکاران این رشته ورزشی توجه ویژه ای داشته باشند.


مظلومی با بیان اینکه مشکل نابینایان در حوزه ورزش باید بر طرف شود، تاکید کرد: همه باید برای رفع مشکلات این ورزشکاران تلاش کنیم چرا که آنان بدلیل نقص جسمی از بسیاری از امکانات محروم هستند.
وی نگاه جامعه به معلولان را نامناسب خواند و یادآور شد: ورزشکاران این حوزه با کسب مدال های مختلف نشان دادند که توانمند هستند و قادر به اهتزاز در اوردن پرچم کشورمان در مسابقات جهانی و بین المللی هستند و این خود، عاملی برای تغییر نگاه جامعه به این قشر است.


رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه توقعات ورزشکاران باید با واقعیت های جامعه همخوانی داشته باشد، گفت: تمام ورزش ها دارای مشکلاتی هستند اما مشکلات ما بیشتر است و نیاز به توجه ویژه دارد.


مظلومی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی مصوبه خوبی برای توسعه ورزش های همگانی و زیرساخت ها داشته است که امیدواریم با برآوردهای مالی، محقق شود.


وی در بخش دیگری بر لزوم توجه به قهرمان سازی در ورزش نابینایان و کم بینایان تاکید کرد و افزود: نیاز است استان ها در رشته های مختلف به صورت گلخانه ای عمل کرده و چند قهرمان تحویل تیم ملی دهند.


مظلومی با بیان اینکه در ورزش نابینایان و کم بینایان عشق کار می کند، ادامه داد: با وجود اینکه این ورزش درآمدی ندارد اما مسئولان این حوزه احساس مسئولیت کرده و تلاش خود را برای ارتقای آن بکار گرفته اند.


رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: امیدواریم با کمک هم در کنار انتقادهای صحیح و سازنده، راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات ارائه دهیم تا با قدرت بیشتری به سمت ارتقای این ورزش پیش برویم.


روسای هیات های نباینایان و کم بینایان شهرستان های استان کردستان در این نشست ضعف مالی، نبود مربیان کارآمد و امکانات و تجهیزات مناسب را از جمله مشکلات ورزش نابینایان و کم بینایان اعلام و خواستار رفع مشکلات شدند.


در پایان این نشست، از چهار نفر از مربیان و ورزشکاران مطرح ورزش های نابینایان و کم بینایان استان کردستان با اهدای لوح، تقدیر شد.


130 ورزشکار زیر نظر هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان کردستان در بخش های مردان و بانوان فعالیت ورزشی دارند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است